خبرهای داغ:
پنجمین جشنواره تئاتر نیروی پدافند هوایی با رقابت ۲۴ تیم اعزامی از مناطق پدافند هوایی کشور به مدت دو روز در منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی برگزار شد. تیم های منتخب راهی جشنواره تئاتر ارتش شدند.
کد خبر: ۹۴۵۲۳۲۵
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، جت الاسلام و المسلمین محمد باقر روشندل رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی در مراسم اختتامیه این جشنواره تئاتر را دارای اثری فراتر از فیلم برشمرد و گفت: بزرگترین تفاوت این دو مقوله این است که فیلم شامل تصاویری است که با سرعت زیاد پخش می شوند و این درحالی است که تئاتر یک اجرای زنده و دارای روح و تاثیر گذاری منحصر به فرد است.

وی با اشاره به حدیث 《کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم》《مردم را با غیر زبانتان به دین دعوت کنید》 گفت: این حدیث نشان از تاثیر و اهمیت رفتار و کردار در اثر گذاری در مخاطب دارد .‌

وی با اشاره به این نکته یکی از مولفه های مهم در اجرای تئاتر را زبان بدن عنوان کرد و گفت: تئاتر فرا تر از یک اجرای محدود زمانی و مکانی است و می تواند در سراسر زندگی جاری و ساری باشد. وی افزود: برای مثال وقتی می گوییم 《 پدر و مادر در خانواده دارای نقش مربی هستند》 این بدین معناست که رفتار کلی پدر و مادر در خانواده و نوع برخورد آنها با هم و با فرزندان همچون یک اجرای تئاتر که از قبل نمایشنامه دارد باید از پیش تعیین شده و حساب شده باشد.
وی برخوردهای موثر و در جهت تربیت صحیح فرزندان را نیازمند هماهنگی دائمی پدر و مادر در خانواده دانست و گفت: آنچه در ذهن فرزندان ماندگار است و از آن الگو خواهند گرفت رفتار و کردار پدر و مادر است نه گفتار آنها.

رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی در ادامه جشنواره تئاتر ارتش را فرصتی برای کشف استعداد های پنهان عنوان کرد و گفت: شناسایی و کشف افراد مستعد نمایش، زمینه را برای رشد و شکوفایی این هنر ارزنده فراهم می کند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی امیر سرتیپ دوم علی حدادی سامانی نیز در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان، میزبانی این جشنواره را افتخاری برای منطقه عنوان کرد و گفت: کلیه اقدامات فرهنگی از جمله جشنواره تئاتر در مقابله با اقدامات و تهدیدات دشمن در حوزه جنگ‌روانی و شناختی صورت می گیرد‌.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عدیده معاون فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی نیز از پیشرفت کیفی و کمی یگان های شرکت کننده در این جشنواره ابراز خرسندی کرد و خاطر نشان کرد: کسب رتبه برتر تیمی توسط نیروی پدافند هوایی در جشنواره تئاتر ارتش در سال گذشته نشان دهنده این پیشرفت کیفی و کمی است.

وی عزم و اراده شرکت کنندگان در حضور از دوردست ترین یگانهای پدافندی از سراسر کشور را ستودنی خواند و از میزبانی این جشنواره توسط منطقه پدافند هوایی شهید نصر قدردانی کرد.‌

در پایان از نفرات برتر این جشنواره با اهداء جوایز و لوح سپاس قدردانی و راهی جشنواره سراسری تئاتر ارتش شدند. / پایان

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها