فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) دشتستان طی پیامی روز جهانی مساجد را گرامی داشت.
کد خبر: ۹۴۵۲۵۹۸
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، سرهنگ غلامرضا بناری فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) شهرستان دشتستان در پیامی به مناسبت٣٠ مرداد، روز جهانی مساجد را تبریک گفت.
متن پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
 " إِنَّما یَعْمُرُ مَساجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَأَقامَ الصَّلاةَ وَآتَى الزَّکاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلاَّ اللَّهَ "
۳۰ مرداد یادآور به آتش کشیدن مسجدالاقصی در سال ۱۳۴۸ به دست صهیونیست‌ها است که سال‌ها بعد این روز به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در سی امین نشست سازمان کنفرانس اسلامی به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شد.
بی تردید مسجد مهمترین سرمایه ملی، مذهبی و اصلی‌ترین پایگاه دین، اخلاق و معنویت و برترین جایگاه پرورش انسان‌های وارسته است، مسجد قلب تپنده جهان اسلام است که از صدر اسلام تا کنون همواره دارای کارکرد‌های متعدد عبادت، فعالیت‌های آموزشی، نظامی و سیاسی بوده است.
از آغاز اسلام، مسجد با مسائل سیاسی آمیخته شد، زیرا شریعت اسلام دینی است که در آن رابطه‌ای مستقیم بین فعالیت‌های عبادی و سیاسی وجود دارد. این ارتباط به روش‌های متعدد قابل تصور و درک است که از آن جمله، می‌توان به خطبه‌های نماز جمعه و بیان مسائل حکومتی و سیاسی و مسائل مهم اجتماعی توسط خطیب جمعه اشاره کرد، مسجد، پایگاه همه فعالیت‌های سیاسی جامعه اسلامی و در واقع، «دارالحکومه» بوده است.
امروز دشمنان اسلام با توجه به این جایگاه و نقش محوری مساجد در ایجاد وحدت و تحرک و پویایی جوامع اسلامی، تمام تلاش خویش را بکار بسته اند تا به تخریب این نقش و کارکرد آن در کنار دیگر تهاجمات فرهنگی بپردازند.
براین اساس روز جهانی مسجد فرصتی است برای بازگویی دوباره جنایت‌های صهیونیسم و بیان نقشه‌های خبیث دشمنان اسلام. همچنین این روز فرصتی برای پرداختن به نقش و جایگاه مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج و اهتمام ویژه به کارکرد‌های متعدد آن است.
اینجانب ضمن گرامیداشت ۳۰ مرداد روز جهانی مساجد، این روز را به تمام مسلمانان جهان، ملت شریف ایران، مردم دیندار دشتستان و به ویژه فعالان مساجد تبریک گفته و رشد جایگاه و کارکرد بیش از پیش مساجد در پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران را آرزومندم.

ارسال نظرات