محدث در اقشار تخصصی بسیج گفت: تحقق بازار اسلامی با تعمیق فرهنگ اسلامی و روحیه بسیجی و جهادی مطالبه جدی بسیج اصناف است .
کد خبر: ۹۴۵۲۶۸۸
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سرهنگ حمیدرضا محدث در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه از ۳۱ مرداد ماه تا ۶ شهریورماه هر سال به عنوان هفته بسیج اصناف نامگذاری شده است، گفت: بسیج اصناف و بازاریان هم پیش از انقلاب اسلامی، هم در استقرار انقلاب و هم پس از انقلاب یاور و حامی این نظام اسلامی و انقلاب بوده‌ و هستند.

وی با بیان اینکه تحقق بازار اسلامی با توسعه و تعمیق فرهنگ اسلامی و تفکر و روحیه بسیجی و جهادی مطالبه جدی بسیج اصناف است، گفت: برای تحقق این مطالبه، بسیج اصناف ارتباط گیری، شناسایی و جذب اقشار مختلف اصناف در بسیج را در دستور کار دارد.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر در اقشار تخصصی بسیج تصریح کرد: توسعه تفکر بسیجی در جامعه اصناف استان، محرومیت زدایی و کمک به حل مشکلات معیشتی و مطالبات به حق مردم، ایجاد توانمندی در اعضای اتحادیه‌ها و بسترسازی برای الگوسازی و نخبه پروری از دیگر اهداف بسیج اصناف در استان یزد است.

محدث یادآور شد: جامعه هدف بسیج اصناف در استان یزد بالغ بر ۵۵ هزار نفر هستند که از این تعداد ۹ هزار بسیجی در قالب بسیج اصناف سازماندهی شده و در تحقق برنامه‌ها و اهداف بسیج فعالیت می‌کنند.

سرهنگ علی اسلامی نیز در این نشست گفت: رزمایش سراسری عاشقان ثارالله آغازگر هفته بسیج اصناف در استان یزد است که در این برنامه توزیع و تحویل بیش از ۳۰۰ بسته‌ معیشتی به خانواده‌های نیازمند صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در ایام ماه مبارک رمضان با حضور خیرین و کمک بازاریان نزدیک به هزار بسته معیشتی تهیه شد که بخشی از آن در دهه اول محرم توزیع شد، بیش از ۳۰۰ بسته در رزمایش عاشقان ثارالله و بیش از ۳۰۰ بسته در دهه آخر صفر توزیع می‌شود.

رییس بسیج اصناف سپاه الغدیر یزد، سرکشی از خانواده‌های شهدا، دیدار با ائمه جمعه، غبارروبی قبور شهدا، سخنرانی یکی از نخبگان بازار پیش از نماز جمعه و خدمت‌رسانی گروه‌ جهادی اتحادیه آرایشگر در یکی از مراکز بهزیستی را از جمله برنامه‌های هفته بسیج اصناف در یزد نام برد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های سالانه بسیج اصناف در چهار قالب فرهنگی اجتماعی، آموزشی، خدمات و تعامل با دستگاه‌های مختلف اجرا می‌شود، ادامه داد: برگزاری مراسم روضه خوانی در بازار، فعالیت ۷۷ پایگاه بسیج مربوط به اتحادیه‌های صنفی از جمله این فعالیت‌هاست.

وی آموزش فقه بازار، کمک ۱۲ میلیاردی بسیج و اتاق اصناف به سیل زدگان، پخت و اطعام ۱۰ هزار پرس غذا در عید غدیر، تهیه ۵۰ قلم از اجناس جهیزیه برای ۵۰ زوج، فعالیت ۱۸۰ بسیجی آموزش دیده برای کمک به دولت بر نظارت بازار، ارائه خدمات بیمه تکمیلی و ارائه اماکن تفریحی ورزشی سپاه را از دیگر برنامه‌های بسیج اصناف یزد برشمرد.

اسلامی با اشاره به فعالیت بسیج اصناف در کمک به سیل‌زدگان عنوان کرد: ۱۴ گروه جهادی بسیج اصناف در موقعیت‌های مختلف پا به کار هستند و در زمان سیل نیز این گروه‌های جهادی اقدام بر تخلیه آب منازل آسیب دیده کردند و اتحادیه‌هایی چون صنف مکانیک به صورت رایگان اقدام به تعمیر خودرو سیل‌زدگان کردند همچنین صنف مصالح ساختمانی برای تامین مصالح خانه‌های نیازمندان کمک زیادی می‌کنند.

ارسال نظرات