خبرهای داغ:
مراسم کلنگ زنی طرح یادبود رختشوی خانه زنان ایثارگر در هشت سال دفاع مقدس همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در محل ستاد ملی کنگره ۲۴ هزار شهید خوزستان واقع در بهشت هویزه اهواز اجرا شد.
کد خبر: ۹۴۵۸۵۵۵
|
۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج-- از خوزستان، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان در این مراسم به معرفی جایگاه و شخصیت والای زنان ایران اسلامی پرداخت و گفت: در پیروزی بعد از هشت سال دفاع مقدس، هم بانوان و هم مردان دوشادوش یکدیگر سهم داشته اند. صرفا رزمنده ای که در خط مقدم جنگیده است این محصول را به دست نیاورده بلکه سهم پشت جبهه بعضا برابر با سهم آر پی جی زن، تیربارچی و تک تیرانداز بوده است.

سردار حسن شاهوارپور به عظمت رشادت ها و فداکاری های زنان در عرصه های مختلف دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: نقش آفرینی شیرزنان صبور و رشید ، چراغ راه، برگ زرین و یک نماد فرهنگی برای مادران، همسران و دختران این مرز و بوم است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص چای خانه و رختشوی خانه اهواز ادامه داد: مردانی که در جنگ تحمیلی مجروح یا شهید می شدند از لباس هایشان به منظور صرفه جویی و بازگشت به چرخه استفاده مجدد، برای سایر رزمندگان استفاده می شد. لباس هایشان در بیمارستان جداسازی می شد و مادران داوطلبانه در کنار تخته سنگ های رودخانه کارون در سرما آنها را شست و شو و اتو می کردند و دوباره به جبهه بازمی گرداندند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه رختشوی خانه به کمک خیرین از کنار رودخانه کارون به محل فعلی چای خانه جابجا شد و نمادی از زحمات و خدمات خواهران ما بوده است، اظهار کرد: در زمان شست و شوی لباس رزمندگان، در بعضی از البسه، تکه ای از انگشتان یا قسمتی از بدن پاره پاره شهدا، جا مانده بود که توسط زنان تدفین می شد.

سردار شاهوارپور بر لزوم تدوین و گردآوری کُتُبی به منظور بازگویی خاطرات و فعالیت های بانوان رزمنده، بیش از پیش تاکید کرد و ادامه داد: طرح یادبود رختشوی خانه زنان ایثارگر خوزستان اولین کار زیرساختی در راستای برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید این استان می باشد.
لازم به ذکر است: مساحت این پروژه ۷۰۰ متر مربع، برآورد ریالی اجرای طرح ۶۵ میلیارد ریال و طراحی و معماری آن نیز بر اساس تاکید بر نقش زنان ایثارگر اقوام مختلف در دفاع مقدس با محوریت شاخصه های شهری و پیاده محوری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس
ارسال نظرات