بانوی کارآفرین چالدرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج عنوان کرد:
عاطفه هوسی بانوی کارآفرین چالدرانی از تلاش خود و همکارانش در ایجاد کارگاه‌های کوچک جهت تولید برخی محصولات از جمله فرش، گلیم، نمددوزی و نمدمالی، ساخت عروسک سخن گفت.
کد خبر: ۹۴۷۲۷۴۴
|
۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹

از رونق صنعت نمدمالی تا توسعه مزارع حبوبات در چالدران

عاطفه هوسی و همکارانش سالهاست با ایجاد کارگاه‌های کوچک در منازل برخی خانواده‌های جویای کار، به تولید محصولات و کالا‌های سنتی و بومی در شهر خود یعنی چالدران فعالیت دارند. شهری که به تاریخ و فرهنگ چند هزار ساله خود در آذربایجان غربی می‌بالد و احیای برخی سنت‌ها و محصولات بومی، نشان از قدمت و تاریخ این منطقه از ایران دارد. نمددوزی و نمدمالی و بافت قالی یکی از محصولات مورد توجه کارگاه‌های فعال در شهر چالدران است که مورد توجه صندوق اشتغالزایی یاس حوزه فاطمه الزهرا در پایگاه مقاومت کوثر جامعه زنان قرار گرفته است و با اختصاص برخی وام‌های اشتغال‌زایی، رونق برخی هنر‌ها و محصولات و کالا‌های بومی و تاریخی را رقم زده است.

عاطفه هوسی مدیر صندوق اشتغالزایی «یاس» حوزه فاطمه الزهرا در پایگاه مقاومت کوثر جامعه زنان با اشاره به فعالیت‌های این صندوق به خبرنگار خبرگزاری بسیج، گفت: اگرچه شهرستان چالدران از لحاظ وجود برخی صنایع و شهرک‌های صنعتی، کم برخوردار است، اما بر آن شدیم با ایجاد کارگاه‌های کوچک، تولید برخی محصولات از جمله فرش، گلیم، نمددوزی و نمدمالی، ساخت عروسک و.. را پیش ببریم و به ایجاد اشتغال و فعال‌شدن برخی خانواده‌ها که نیازمند به فعالیت کارگاهی و تلاش روزانه هستند، بپردازیم.

وی با اشاره به وجود پتانسیل‌های کشاورزی در شهرستان چالدران، افزود: با توجه به وجود پتانسیل‌های کشاورزی موفق شدیم تا کاشت برخی حبوبات مانند نخود و ایجاد برخی باغ‌های کشاورزی را در دستور کار قرار دهیم و با اختصاص وام‌های ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی، برخی عزیزانی که علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه بودند را صاحب شغل و درآمد کنیم. وی افزود: خوب است که اشتغالزایی پایدار در مناطق کمتر توسعه‌یافته که شامل شهر ما نیز می‌شود، مورد توجه بیشتر مسئولین امر قرار گیرد.

این بانوی فعال در حوزه کارآفرینی، با اشاره به برخی دغدغه‌ها در عرصه اشتغالزایی، تاکید کرد: چه خوب است با افزایش برخی وام‌های خوداشتغالی و ساخت کارگاه‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی بتوانیم موجبات اشتغالزایی تعداد افراد بیشتری را فراهم سازیم. هوسی تاکید کرد: در شهر ما با وجود کم‌بودن برخی زیرساخت‌ها و کارخانجات، تعداد افراد جویای کار زیاد هستند. با برپایی کارگاه‌های بزرگ صنعتی یا کشاورزی است که می‌توان خدمت بیشتری به شهروندان و مردم عزیز چالدران ارائه داد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات