آیت‌الله اراکی در دیدار مدیران سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری:

در شهرسازی اسلامی، انسان می‌تواند به رشد و تعالی معنوی بالاتری دست یابد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از موارد مهم در تمدن اسلامی، شهرسازی بر اساس معیارهای اسلامی است. در شهرسازی اسلامی، انسان می‌تواند به رشد و تعالی معنوی بالاتری دست یابد. 
کد خبر: ۹۴۸۲۰۳۲
|
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳

دیدار اعضای بسیج مهندسین عمران و معماری با آیت‌الله محسن اراکی

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر محسن قنادزاده به همراه برخی از مدیران سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور با آیت‌الله محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری و از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، دیدار کردند.

در این دیدار، دکتر قنادزاده ضمن ارائه گزارشی درباره اقدامات سازمان بسیج مهندسین عمران ومعماری اظهار کرد: رسالت ما جذب و سازماندهی مهندسین بسیجی و مطالبه‌گری و تسهیل‌گری در حوزه‌های مختلف عمرانی و معماری است. وی در ادامه ضمن اشاره به طرح‌های اعتلای عمران روستا و کارگروه های تخصصی، درخصوص طرح «روستای اسوه» توضیحاتی را ارائه کرد.

پس از این، آیت‌الله اراکی ضمن خوش آمدگویی به حاضرین، کار بسیج مهندسین عمران و معماری را کار مبارکی برشمرد و مسئله «شهرسازی اسلامی» را مسئله‌ای مهم در کشور بیان کرد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم به پرورش انسان در شهر و  اهمیت شکل شهر و ارزش‌هایی که مهندسی شهر می‌تواند منعکس کند اشاره کرد و تصریح کرد: یکی از موارد مهم در تمدن اسلامی، شهرسازی بر اساس معیارهای اسلامی است. لذا باید به جایگاه شهر و روستا و نسبت این دو با همدیگر با استناد به روایات، توجه شایانی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در شهرسازی اسلامی، انسان می‌تواند به رشد و تعالی معنوی بالاتری دست یابد. 

انتهای پیام/ 

 

ارسال نظرات