مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه استان البرز با اشاره به دستیابی این کشور به پیشرفت ها و رتبه هایی در مقاطع و رشته های مختلف گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب، راه را برای همه ما روشن کرده است.
کد خبر: ۹۴۸۲۹۲۱
|
۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار سعید اخلاقی، مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز امروز در همایش لیگ علمی پایا که به همت این سازمان و با حضور دانش آموزان مدارس فرزانگان برگزار شد، گفت: ایران اسلامی و کشور سربلند ما پس از گذشت 43 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در بسیاری از عرصه ها پله های موفقیت و ترقی را طی کرده است.

بیانیه گام دوم انقلاب، راه موفقیت های علمی را برای ما روشن کرد

وی افزود: این بدان معنا نیست که به قله رسیده ایم و وضعیت مطلوب و ایده آل است؛ هرگز چنین ادعایی مطرح نبوده و نیست و اگر کسی چنین ادعایی کند، دچار اشتباه شده است. ملت ما با وجود همه تحریم ها، دشمنی ها، دسیسه ها و توطئه های استکبار و بدخواهان عالم، با توکل بر خدا و پیروی از رهنمون های ائمه معصومین (ع) و رهبر معظم انقلاب، با تلاش، مقاومت و ایستادگی به موفقیت های بسیاری دست یافتند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه استان البرز عنوان کرد: یکی از مصادیق این موفقیت ها، حضور ارزشمند جوانان و نوجوانان در عرصه های مختلف از جمله علم و دستیابی آن ها به پیشرفت ها و رتبه هایی در مقاطع و رشته های مختلف است که جای بسیار خرسندی دارد؛ مسئولین، دانش آموزان و والدین در نظام جمهوری اسلامی ایران باید دست در دست هم، پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنند.

سرهنگ پاسدار اخلاقی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از این بیانیه در حوزه علم، دانش و پژوهش می فرمایند: دانش، آشکارترین وسیله عزت و قدرت کشور و روی دیگر دانایی، توانایی است. ما به سوءاستفاده از دانش مانند آنچه غرب کرد توصیه نمی کنیم اما موکدا به نیاز کشور به جوشاندن چشمه دانش اصرار می ورزیم.

به گفته وی، امام خامنه ای در ادامه آورده اند که نزدیک به دو دهه است که رستاخیز علمی در کشور آغاز شده و با سرعتی که برای ناظران جهانی غافلگیرکننده بود، یعنی 11 برابر شتاب رشد متوسط علم در جهان به پیش رفته است. دستاوردهای دانش و فناوری که ما را به رتبه 16 در میان بیش از 200 کشور جهان رسانید، در حالی اتفاق افتاد که کشور دچار تحریم مالی و علمی بوده است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه استان البرز با اشاره به بخشی دیگر از بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر اینکه این راه طی شده با همه اهمیتش فقط یک آغاز بوده است، اظهار کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب، راه را برای همه ما روشن و منور کرده است. من امروز از این بابت خوشحالم که میزبان چهره های نورانی و درخشان علمی دانش آمورزان مدارس فرزانگان هستم.

سرهنگ پاسدار اخلاقی خاطرنشان کرد: این دانش آموزان بالنده و شکوفا، دست پرورده پدران و مادرانی دلسوز، مهربان و دغدغه مند و مدیران و معلمانی دلسوز هستند که در کنار آن ها به نقش تربیتی خود می پردازند. امید است همه ما بتوانیم در مسیر اعتلای ایران اسلامی سربلند، به تکالیف خود عمل کنیم و کشور را به قله های پیشرفت و موفقیت برسانیم.

ارسال نظرات