فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری و انهدام باند سارقین مسلح منازل ویلایی و کشف سلاح و اموال از آن ها خبر داد و گفت: با توجه به نوع ارتکاب جرم، مجازات سنگینی در انتظار این مجرمین است.
کد خبر: ۹۴۸۳۰۰۰
|
۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرج، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز امروز در جمع خبرنگاران در پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری و انهدام باند سارقین مسلح منازل ویلایی و کشف سلاح و اموال از آن ها خبر داد و اذعان کرد: همانگونه که به مردم خوب استان البرز قول داده ایم، اجازه شرارت به سارقین، اراذل و اوباش و مخلان امنیت جامعه نمی دهیم.

انهدام باند سارقین مسلح منازل ویلایی در البرز/ مجازات سنگینی در انتظار مجرمین است

وی مطرح کرد: در روزهای اخیر، چند فقره سرقت در باغ ویلاهای استان به پلیس گزارش داده و اعلام شد که عده ای به صورت گروهی وارد این اماکن شده و با تهدید خانواده ها با سلاح های سرد و گرم و بعضا ضرب و جرح آن ها، اقدام به سرقت اموال و زیورآلات خانوارها کرده اند؛ برای پلیس بسیار دشوار و سخت است که شاهد چنین اخبار و وقایعی باشد.

فرمانده انتظامی استان البرز عنوان کرد: بلافاصله پس از دومین گزارشی که دریافت شد، پلیس همه امکانات خود را بسیج کرد و علیرغم اینکه سارقین به صورت حرفه ای عمل می کردند و رد پایی از خود بر جای نگذاشته بودند، این افراد را که به صورت پراکنده در چندین نقطه از استان سکونت داشتند، شناسایی کرد که تا زمان شناسایی مخفیگاه آن ها یک فقره سرقت دیگر نیز صورت گرفت.

سردار محمدیان ادامه داد: بلافاصله دستور عملیاتی صادر و ۱۰ نفر از افرادی که در این چهار فقره سرقت در استان البرز نقش داشتند و از اتباع افغان بودند، در پنج نقطه متفاوت از استان شناسایی و دستگیر و یک قبضه سلاح کلاشینکف، یک قبضه سلاح کمری با فشنگ های مربوطه و بخشی از اموال مسروقه از آن ها کشف شد.

وی بیان کرد:‌ سپس از خانواده های شاکی برای شناسایی اموال و مجرمین دعوت به عمل آمد و گزارشات پزشکی قانونی افرادی که با ضربات قمه، چاقو و ضرب و شتم آسیب دیده بودند نیز دریافت شد. بررسی های ما نشان داد که این افراد برخی شب ها در شهرهای اطراف تهران نیز حضور داشتند. این مجرمان بدانند به واسطه این نوع ارتکاب جرم، مجازات بسیار سنگینی در کمین آن هاست.

فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: از افرادی که توسط این مجرمین مورد سرقت واقع شده اند، دعوت می شود برای شناسایی آن ها به پلیس آگاهی استان البرز مراجعه کنند. همچنین به شهروندان توصیه می شود که سرایدار و نگهبان ساختمان خود را از افراد ایرانی و قابل اعتماد انتخاب کنند. تاکید پلیس همواره بر استخدام نگهبان از شرکت های انتظام بوده است.

سردار محمدیان با اشاره به اینکه تمام این سرقت ها با معرفی نگهبانان ویلاها که آن ها نیز از اتباغ افغان بودند، صورت گرفته است، بیان کرد: به محض اطلاع سارقین از دستگیری برخی از آن ها، قصد خروج از کشور را داشتند که با هوشیاری پلیس ناکام ماندند. این مجرمان با مأمورین نیز درگیر شدند که پلیس برای متوقف کردن آن ها با استفاده از قانون بکارگیری سلاح مجبور به تیراندازی شد.

وی با بیان اینکه دو نفر از سارقین هدف گلوله پلیس قرار گرفتند که یکی از آن ها در بیمارستان بستری است و دیگری که جراحت سطحی تری داشت، در اینجا حضور دارد، تاکید کرد: مجرمان بدانند که پلیس با آن ها تعارف ندارد و با هر پوشش و در هر شرایطی که اقدام به سرقت کنند، پلیس توانمندی لازم برای دستگیری آن ها را دارد.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات