خبرهای داغ:
رئیس پلیس فتا خوزستان از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت در فضای مجازی، خبر داد‎.
کد خبر: ۹۴۸۳۳۴۹
|
۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷

سرهنگ علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: شاکی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و گفت: شخصی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به ایجاد پیجی جعلی نموده و با تهدید و انتشار تصاویر خصوصی و اخاذی مبلغی حدود ۲ میلیارد ریال از اینجانب باعث هتک حیثیت و آبروی من شده است لذا موضوع بصورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او می‌گوید: پس از اخذ اظهارات و تشکیل پرونده اولیه و با انجام اقدامات فنی و تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا متهمه مورد شناسایی قرار گرفت و با ‏هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: متهمه قبلا چندین مرتبه به محل کار شاکی (کافه) مراجعه نموده و با جلب اعتماد شاکی گوشی وی را در اختیار گرفته و فیلم و تصاویر خصوصی شاکی را استخراج کرده و اقدام به ایجاد پیج جعلی با نام و مشخصات شاکی نموده است و زمانی که ارتباط بین شان قطع می‌گردد با تهدید به انتشار تصاویر از شاکی اخاذی نموده است.

او می‌گوید: متهمه طی بازجویی‌های به عمل امده اظهار داشته به دلیل مخالفت خانواده شاکی با ازدواج آن‌ها و با انگیزه انتقام جویی اقدام به ایجاد پیج جعلی و انتشار تصاویر خصوصی از شاکی نموده است.

سرهنگ حسینی با اشاره به اینکه سهل‌انگاری و کم‌توجهی به هشدار‌های پلیس فتا همچنان قربانی می‌گیرد هشدار داد و گفت: پلیس فتا با افرادی که در فضای مجازی اقدام به اخاذی می‌کنند، برخوردی قاطع و قانونی خواهد داشت.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: در صورت مشاهده مصادیق جرائم ‏سایبری مراتب را به پلیس فتا محل سکونت خود اطلاع داده و یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس ‏www.cyberpolice.ir ‎‏ بخش ‏فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند‎. ‎

ارسال نظرات
پر بیننده ها