اجرای طرح‌های پروژه فاضلاب در شهر‌های زیر۱۰۰ هزار نفر منوط به تامین ۷۰ درصد اعتبارات مورد نیاز آن از محل اعتبارات استانی و ۳۰ درصد اعتبارات ملی است.
کد خبر: ۹۴۹۲۵۳۴
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

اجرای طرح‌های پروژه فاضلاب در شهر‌های استان

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در نشست با فرماندار خلخال با بیان اینکه طرح بزرگ آبرسانی به ۴۵۴ روستای استان با اعتبار چهار هزار و ۷۶۰میلیارد ریال با همکاری و مشارکت بسیج سازندگی اجرا می‌شود، افزود: برای سازندگی در استان نیازمند روحیه جهادی هستیم و لازم است دستگاه‌های مرتبط، مردم، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در اجرای طرح بزرگ آبرسانی به روستا‌ها با بسیج سازندگی همکاری لازم را داشته باشند.


علیرضا نعمت سلطانی با بیان اینکه آبرسانی به روستا‌ها در قالب طرح محرومیت‌زدایی با همکاری گروه‌های جهادی و در مدت ۳۰ ماه اجرا می‌شود، گفت: این اقدام جهادی برای رفع مشکل کم آبی و تامین آب پایدار برای روستا‌ها در حال اجراست و خدمتی بزرگ و شایسته به مردم مناطق محروم استان است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل همچنین از آغاز اجرای عملیات آبرسانی به ۶۷ روستا در قالب این طرح خبر داد وبا بیان اینکه اجرای این طرح در ۱۵ روستای شهرستان آغاز شده است، گفت: تا پایان اردیبهشت‌ماه تعداد این روستا‌ها به ۱۰۰ روستا افزایش یافته و به تدریج بقیه در بقیه روستا‌ها هم این طرح اجرا می‌شود.


نعمت سلطانی خاطرنشان کرد: از مجموع چهار هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده برای اجرای طرح‌های آبرسانی شرب روستایی استان اردبیل، تاکنون۴۲۰ میلیارد ریال از مرکز کشور تخصیص یافته است.
این مقام مسئول از نصب و راه اندازی تجهیزات آب شیرین کن در سه روستای بخش خورش‌رستم خلخال وهمچنین ادامه طرح بهسازی خط انتقال آب شهر هشجین به طول دو کیلومتر خبر داد و گفت: با اجرای طرح مجتمع آبرسانی بفراجرد آب شرب سالم و بهداشتی ۴۵ روستای بخش مرکزی از این مجتمع تامین خواهد شد.


نعمت سلطانی همچنین با اشاره به اداره آب شرب برخی از روستا‌ها بصورت هیئت امنایی گفت: در صورت سالم بودن ۶۰ درصد از شبکه آبرسانی شرب روستای خوجین خلخال، شرکت آب و فاضلاب استان این روستا را تحت پوشش قرار می‌دهد.


در این جلسه فرماندار خلخال نیز با اشاره به وجود مشکل تامین آب شرب در تعداد قابل توجهی از روستا‌های این شهرستان خواستار اجرای مصوبات قبلی مربوط به تامین آب شرب روستا‌های مشکل‌دار منطقه شد و افزود: اجرای پروژه‌های فاضلاب در شهر‌های کلور مرکز بخش شاهرود هشجین مرکز بخش خورش رستم و همچنین روستا‌های بالا دست سد بفراجرد از خواسته‌های به حق مسئولین و مردم خلخال است که شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل باید به توجه جدی بکند.

ارسال نظرات