خبرهای داغ:
نشست تحلیل و بررسی کتاب «آقا سعید» (برگ‌هایی از زندگی و زمانه شهید سیدمحمدسعید جعفری شهید شاخص کرمانشاه) با حضور مدیران فرهنگی و نویسنده کتاب در کتابخانه امیرکبیر کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۲۵۹۱
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در این نشست گفت: شهید جعفری در ۱۸ بهمن ماه به دنیا آمد و هرسال زادروز او با یاد روزهای انقلاب همزمان می‌شود و انصافا هم باید گفت؛ که نام و یاد شهید جعفری با انقلاب اسلامی در کرمانشاه پیوند جدانشدنی دارد.

«معصومه حسنی خونسار» افزود: کتاب آقا سعید بعد از کتاب نویسنده سید شهاب الدین جعفری و ۲ کتاب مهرداد رضایی فر و رضا کریمی، پنجمین کتابی است که در مورد شهید جعفری منتشر شده گرچه این آخرین کتاب نباید باشد و هنوز حقایق ناگفته و مباحثی هست که باید آنها را در میان اهل فکر و نظر و در میان علاقه‌مندان مطرح کرد.

وی همچنین در ادامه بیان داشت: کتاب آقا سعید در چند کتابخانه عمومی شهر کرمانشاه ثبت شده است، وضعیت امانت و نشانی کتابخانه ها در سامانه مدیریت کتابخانه های کشور به نشانی samanpl.ir موجود است. عضویت هم به مناسبت دهه فجر رایگان است.

حسنی خونسار، در خصوص فعالیت‌های ترویجی کتابخانه های عمومی خاطرنشان کرد: ما در کتابخانه های عمومی برای اقشار مختلف و به روش‌های عمومی و تخصصی برنامه های کتاب محور برگزار می‌کنیم. یکی از وظایف ما پرداختن به آثاری درباره شهداست.

وی اظهار داشت: پیش از این همایش بزرگداشت و معرفی آثار این شهید پیشرو توسط اداره کل کتابخانه های عمومی برگزار شد و اکنون در مورد کتابی برنامه برگزار می کنیم که تحقیق و پژوهش آن، سالها طول کشیده است پس باید به حجت الاسلام همتی نویسنده کتار خداقوت گفت، که با پشتکار و دقت این کار را مدیریت کرد.

مدیرکل کتابخانه های کرمانشاه در خصوص اهمیت کتاب شهید جعفری عنوان کرد: این کتاب هم زندگی شهید جعفری محسوب می شود و هم بخشی از تاریخ کرمانشاه در دوران مبارزات انقلاب اسلامی است.

وی همچنین گفت: یکی از مشکلات نسل امروز این است که تاریخ برای آنها به درستی روایت نمی شود و حقایق یا حذف شده یا تحریف می شود. از نکات قوت این کتاب این است که سعی کرده مستند و براساس اصول خاطره نگاری تالیف شود.

حسنی‌خونسار در پایان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر مهر ۱۳۹۰ به کرمانشاه، شهید جعفری را جزو شهدای نام‌آور، پیشرو و پیشتاز عنوان کردند.

نویسنده کتاب هم گفت: وقتی ما در باره یک کتاب تحقیق می کنیم دچار محدودیت‌هایی می شویم که احتمالاً در حین این کار دسترسی به برخی منابع و راویان کم می‌شود.

حجت‌الاسلام «محمدمهدی همتی» با بیان اینکه برخی از راویان این اثر در بین کار از دنیا رفتند و یا برخی حاضر به مصاحبه نشدند، افزود: ما در هراثری با تصمیماتی مواجه هستیم و از جهت ناخودآگاه بودن این تصمیمات خیلی از کارها را نمی شود انجام داد که در مورد این کتاب خودآگاهانه تصمیم گرفته شده است.

کتاب آقاسعید؛ برگ‌هایی از زندگی و زمانه شهید سیدمحمدسعید جعفری در۶۶۲ صفحه و با قیمت ۱۳۰ هزار تومان توسط انتشارات راه یار منتشر شده است، علاقه‌مندان علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند از طریق صفحات مجازی و سایت ناشر به نشانی raheyarpub.ir نسبت به تهیه کتاب اقدام کنند.

شهید سیدمحمدسعید جعفری، نخستین فرمانده سپاه غرب کشور، چهارم آبان ۱۳۵۹ در منطقه «قراویز» سرپل‌ذهاب به شهادت رسید.

ارسال نظرات