مدیرکل میراث‌فرهنگی یزد خبر داد؛

آغاز رسمی فعالیت شرکت هواپیمایی یزد همزمان با عید مبعث

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از افتتاح شرکت هواپیمایی یزد همزمان با عید مبعث رسول اکرم(ص) خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۲۶۹۱
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، احمد آخوندی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث فرهنگی اظهار کرد:سالیانه توسط خود مردم ویدئو کلیپ‌های زیادی تولید می‌شود، اما در هیچ رویدادی داوری نمی‌شود.

وی افزود: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصمیم گرفت این فیلم‌ها را داوری کند که تاکنون بیش از ۲هزار و ۷۰۰ اثر در قالب‌های مختلف به دبیرخانه ارسال شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: این جشنواره به همت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری استانداری یزد از ۲۸ تا ۳۰ بهمن ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای علاقه‌مندان تصریح کرد: چهار کارگاه آموزشی برای علاقمندان و نشست استاندار با هنرمندان در رابطه با دغدغه‌های موجود در رابطه با حوزه میراث و گردشگری در حاشیه این جشنواره برگزار خواهد شد.

آخوندی از اکران آثار در محل سینما تک خبر داد و گفت: اکران آثار در محل سینما تک یزد به مدت دو روز انجام خواهد شد و اختتامیه جشنواره با حضور خبرنگاران استانی و کشوری در باغ جهانی دولت آباد در روز ۳۰ بهمن ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتقای سواد میراثی در بین مردم بسیار اهمیت دارد، عنوان کرد: نکته بسیار مهم در نقش تولیدات رسانه‌ای بسیار زیاد است که مهمترین آن افزایش سواد میراثی مردم است و اگر سواد مردم در زمینه حفظ میراث ارتقا یابد آنگاه خود مردم حافظ بافت تاریخی می‌شوند که این موضوع در استان یزد به خوبی به چشم می‌خورد.

*آغاز رسمی فعالیت شرکت هواپیمایی یزد همزمان با عید مبعث

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آخوندی به خرید چهار هواپیمای داخلی نیز برای شرکت هواپیمایی یزد ایر اشاره و ابراز کرد: پس از پیگیری‌های فراوان چهار فروند هواپیما برای شرکت هواپیمایی یزد ایر خریداری شده و همزمان با عید مبعث پیامبر اکرم (ص) به طور رسمی اولین پرواز از تهران به یزد به زمین خواهد نشست و فعالیت این شرکت نیز آغاز خواهد شد.

وی عنوان داشت: از مدت‌ها قبل و در گام اول راه اندازی شرکت هواپیمایی یزد ایر، با شرکت ماهان توافق و یک پرواز بیس برای یزد اختصاص داده شد و مردم نیز از این پرواز رضایت دارند و شرکت هواپیمایی یزد ایر پس از جذب ۷۰ نفر نیروی انسانی مورد نیاز، فعالیت خود را به صورت مستقل دنبال خواهد کرد.

آخوندی ادامه داد: ۵ مقصد بین‌المللی به ویژه استانبول، دبی، بمبئی و نجف اشرف از مقاصد مهم این شرکت هواپیمایی است و امید است در آینده شاهد افزایش مقاصد بین‌المللی این شرکت باشیم.

*احیا پنج قنات در یزد برای کنترل آب‌های سطحی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به حضور استان در نمایشگاه گردشگری تهران در هفته گذشته گفت: شرکت در این نمایشگاه با رویکرد معرفی جاذبه‌های استان یزد و جذب سرمایه‌گذار بود که با توجه به تاکید استاندار بر حضور شایسته استان در این نمایشگاه از سال گذشته، امسال تلاش شد طرح انتخابی را از میان هفت طرح ارائه شده و با کمک هنرمندان یزدی در این نمایشگاه اجرا کنیم.

وی افزود: با توجه به رویکرد نمایشگاه و اداره میراث فرهنگی استان، در این نمایشگاه تلاش شد همه شهرستان‌ها و فعالان بخش گردشگری مشارکت داشته باشند و سعی کردیم علاوه بر معرفی جاذبه‌های استان در فضایی گسترده، داستان‌ها و روایت‌ها و قصه‌های یزد را در قالب اجرای گنبدی در محل نمایشگاه تهران برای بازدیدکنندگان نقل کنیم.

آخوندی در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه ریزی برای احیا پنج قنات خبر داد و گفت: برای کنترل آب‌های سطحی در مواقع بحرانی و بارندگی نیاز است که این آب‌ها به قنات‌هایی با عمق بیش از ۳۰ متر هدایت شود و در این راستا در تلاش هستیم تا ۵ قنات دارای این ویژگی را احیا کنیم.

ارسال نظرات