آیت‌ الله علم‌الهدی در گردهمایی ائمه جمعه خراسان رضوی با تاکید براینکه باید خطبه در تراز شعاع رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تعریف شود، گفت: نماز جمعه متعلق به مردم است و باید گره از کار جامعه باز کند.
کد خبر: ۹۴۹۲۷۲۷
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در گردهمایی ائمه جمعه خراسان رضوی با تاکید براینکه نماز جمعه متعلق به مردم است و باید گره از کار جامعه باز کند، اظهارکرد: ملاحظات فرهنگی و اجتماعی هر قوم در هر منطقه در خطبه‌ های نماز جمعه باید مورد توجه قرار گیرد و همچنین رویدادها و برخوردهای اجتماعی به شیوه‌ ای همه‌ فهم و مقبول برای مردم مطرح شود.

آیت‌ الله سید احمد علم‌الهدی تصریح کرد: ائمه جمعه نباید فقط متکی به محفوظات دینی و دانسته‌ های علمی خود باشند. تحلیل و تفسیر و رسیدگی به مسائل روز، یک ضرورت انکارناپذیر است که به خطبه نماز جمعه جان می‌ بخشد و آن را پویا و متمایز می‌ کند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه باید خطبه تراز را در شعاع رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تعریف کنیم، بیان کرد: رهبری در منویات خود صرف‌ نظر از خصوصیاتی که جریان رهبری ایشان نسبت به انقلاب و ملت اقتضا می‌ کند، در عالم روحانیت هم نکات و رفتارهایی دارند که باعث می‌ شود تا جایگاه عبادی و سیاسی ایشان در کشور کم‌ نظیر باشد.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب درخصوص تمرکز یکپارچه خطبه‌ های عبادی نماز جمعه بر تبیین مبانی تقوای عملی در جامعه بیان کرد: از زمانی که فرمان رهبر معظم انقلاب در این باره مطرح شد، بیش از سه سال می‌ گذرد و در طول این مدت، خطبه‌ های نماز جمعه مشهد در هر نوبت منطبق بر بیان سرفصل‌ هایی بوده که جوانان و آحاد مردم را به شیوه‌ ای عملی به رعایت تقوا دعوت کرده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها