مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه شکل گیری تمدن نوین اسلامی از مسیر انقلاب می گذرد، گفت: دشمن از تأثیرگذاری انقلاب هراس دارد.
کد خبر: ۹۴۹۲۹۱۶
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت‌الاسلام سید محمد حسین صفوی ظهر چهارشنبه در همایش ملی گفتمان مهدویت در تمدن اسلامی، اظهار کرد: آداب انتظار از مؤلفه‌های مهم است اما آمادگی بر حضور امام عصر (عج) از همه مهم‌تر است.

وی با بیان اینکه همه انبیا الهی در راستای تعالی انسان‌ها تلاش می‌کردند، افزود: هدف حکمرانی انبیا بسترسازی جامعه‌ای سالم، آرام و سعادتمند برای مردم بود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان، عملگرایی را اهم بر شعارزدگی دانست و بیان کرد: پیاده سازی دستورات الهی روی زمین با عمل به آن تحقق می‌پذیرد.

حجت الاسلام صفوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی عمل به وظیفه بود، گفت: انقلاب اسلامی با درک زمان و تحولات و عمل به وظیفه و مسئولیت تحقق پیدا کرد.

وی با اشاره به کینه توزی و سنگ اندازی های دشمن علیه انقلاب اسلامی، افزود: دنیای استکبار ظرفیت تمدنی انقلاب اسلامی را درک کرده است و از این رو تیشه به ریشه انقلاب می‌زند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تأثیر پذیری از انقلاب اسلامی موجب هراس دشمن شده است، گفت: دشمن شبانه روز تلاش می‌کند از ظرفیت اثرگذاری انقلاب اسلامی روی فکر، قلب و اندیشه‌ها بکاهد.

لزوم توجه به حوزه نرم افزاری انقلاب اسلامی

صفوی با بیان اینکه شکل گیری تمدن نوین اسلامی از مسیر انقلاب می‌گذرد، اضافه کرد: دشمن دنبال منحرف کردن انقلاب اسلامی از مسیر تمدن سازی است.

وی با بیان اینکه در حوزه سخت افزاری در انقلاب اسلامی خوب کار شده است، افزود: در حوزه نرم افزاری انقلاب اسلامی بسیار عقب هستیم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تقویت سبک زندگی اسلامی یکی از مؤلفه حوزه نرم افزاری انقلاب است، گفت: در کنار پیشرفت‌ها در حوزه سخت افزاری، در بخش نرم افزاری هیچ کاری صورت نگرفته است و اگر هم صورت گرفته سطحی و موقتی بوده است.

صفوی با اشاره به لیست بلند بالای ضعف‌های فرهنگی در کشور، بیان کرد: ضعف‌های فرهنگی در کشور چالش برانگیز است.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های غربی بیشتر ماشینی و ابزاری بوده است، افزود: جامعه جهانی و غرب هیچ پیشرفتی در خود ندیده و در حال افول است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه مقدمات آمادگی برای ظهور حل مشکل نرم افزاری جامعه است، گفت: تقرب الهی با زمینه سازی بستر ظهور و حل مشکل نرم افزاری جامعه تحقق می‌پذیرد.

صفوی ادامه داد: اگر به بالاترین اقتدار سیاسی و اقتصادی دنیا هم برسیم اما نتوانیم در حوزه نرم افزاری و بویژه سبک زندگی موفق عمل کنیم شکست خورده‌ایم.

وی با بیان اینکه در ارائه کار جمعی و گروهی با چالش جدی مواجه هستیم، افزود: تا زمانی که الگوی فردگرایی در جامعه حاکم باشد درصد موفقیت بسیار کاهش پیدا می‌کند باید رویه فردگرایی به به کار گروهی و جمعی سوق پیدا کند.

پایان پیام/

ارسال نظرات