خبرهای داغ:
کارشناس مسائل مذهبی و عقیدتی در مراسم شهادت امام موسی کاظم (ع)؛

شبکه سازی جهت حفظ مکتب شیعه از اقدامات ائمه(ع) بوده است

حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: شبکه سازی با تربیت شاگردان و وکالت دادن به آنها جهت حفظ مکتب شیعه و رفع امورات شیعیان در مسائل مختلف موجب دوام یک نهضت و انقلاب می شود که از اقدامات ائمه(ع) بوده است.
کد خبر: ۹۴۹۲۹۳۵
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸

قزوین، به گزارش خبرنگار بسیج، مراسم شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) درحسینیه شهدای مدافع حرم ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز برگزار شد.

حجت الاسلام سید عباس موسوی کارشناس مسائل مذهبی و عقیدتی ضمن تسلیت شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) بیان کرد: از مهمترین کارهایی که امامان معصوم(ع) برای حفظ و نشر اسلام در حیات مبارکشان به آن اهتمام می‌ورزیدند، شبکه سازی با تربیت شاگردان و وکالت دادن به آنها جهت حفظ مکتب شیعه و رفع امورات شیعیان در مسائل مختلف بود و اصولاً دوام یک نهضت و انقلاب بدون این مسائل مشکل خواهد شد.

کارشناس مسائل مذهبی و عقیدتی افزود: امام موسی کاظم(ع) در طول ۳۵ سال امامت پر برکتشان که با خلافت غاصبان جبار و سفاکی همچون منصور، هادی، مهدی و هارون عباسی همزمان بود، بخشی از زندگی مبارزاتی ایشان به اختناق و پنهان شدن و فرار از دستگاه جور خلفای آن زمان همراه بو.

وی گفت: بخشی هم در زندان ها با بدترین و شدیدترین روش سرکوب علیه وجود مبارک ایشان به کار گرفته شد چرا که وجود مبارک ایشان در هر کجا که بود تأثیر خود را می‌گذاشت. از جمله متحول شدن زندان بان های دستگاه جبار و گرایش آنها در هنگام مواجهه با رفتار و ۶کردار امام بود که نشان از عمق تأثیر گذاری این امام والا مقام دارد و به همین علت حکومت وقت به ناچار به زعم خود برای جلوگیری از سست نشدن و عدم گرایش عوامل خود به امام معصوم از شقی ترین افراد خود استفاده میکرد که مبادا متأثر از امام قرار گیرند،

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: صرف وجود حضرت برای حکومت جبار خیلی خسارت داشت، اما فارغ از شخصیت والای ایشان و نوع شبکه سازی که به آن اشاره شد‌ شاید کمتر به آن پرداخته می شود. توسعه و شبکه سازی به وسیله تکثیر اولاد و ذریه ایشان می باشد که ما ایرانی ها دینداری و تمدن شیعی خود را مدیون فرزندان امام موسی کاظم علیه السلام هستیم که در هر منطقه از جغرافیای ایران قطبی برای ترویج دین و معارف اسلامی هستند که این سفره معرفتی به برکت این امام معصوم در کشور ما گسترانده شده است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت فرزندآوری و تربیت دینی جامعه افزود: فرزندآوری و تربیت آنها یکی از اقدامات جهت شبکه سازی امام موسی کاظم(ع) است که باید بیشتر به آن پرداخت که لزوم جهاد فرزندآوری و تربیت دینی آنها را در این مقطع زمانی برای جامعه گوشزد می‌کند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار