زنجان - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای موجود، خیران نیک اندیش و نیکوکار زنجانی از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۶ میلیارد و ۴۴۱ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند.
کد خبر: ۹۴۹۳۶۲۱
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

زنجانی‌ها امسال ۱۶ میلیارد و ۴۴۱ میلیون تومان صدقه دادند

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛روح‌اله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه مشارکت‌های مردمی این نهاد با اشاره به جمع‌آوری و ساماندهی صدقات جمع آوری شده از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین طرح‌های اجرایی کمیته امداد در حوزه توانمندسازی و خدمت‌رسانی موثر به خانواده‌های تحت حمایت، اجرای طرح  صدقات است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۱۳۶ هزار مشترک طرح صدقات در استان زنجان وجود دارد، اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود، خیران نیک اندیش و نیکوکار زنجانی از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۶ میلیارد و ۴۴۱ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده اند.

صالحی ادامه داد: وجوهات حاصل از طرح صدقات در هر منطقه برای ارائه خدمات مورد نیاز خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد و سایر اقشار نیازمند در بخش‌های مختلف از جمله مسکن، امور تحصیلی و فرهنگی، ازدواج نیازمندان، امور درمانی و خدمات موردی بر اساس نیاز سنجی انجام شده در همان مناطق هزینه شده است.
وی با بیان اینکه توسعه روش‌های نوین در جذب کمک‌های مردمی از برنامه‌های راهبردی و اولویت‌های اصلی در حوزه مشارکت‌‍‌های مردمی است، خاطرنشان کرد: شهروندان زنجانی می‌توانند از طریق کد آنی پرداخت #۰۲۴*۸۸۷۷* و کد کیوآر اختصاصی از طریق تلفن همراه، صدقه خود را پرداخت کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با قدردانی از مشارکت مردم در طرح‌های این نهاد گفت: این کمک‌ها زمینه ارائه خدمات بیشتری را به مددجویان فراهم می‌کند.

صالحی گفت: براساس آمارهای موجود از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۸۴ مورد خدمت کمک هزینه ازدواج در قالب جهیزیه و کمک هزینه ازدواج۸۸۴ به مبلغ ۲۲  میلیارد تومان به زوج های جوان تحت حمایت کمیته امداد استان ارائه شده است که خوشبختانه در این بخش پشت نوبتی نداریم.

وی با بیان اینکه زوج‌های جوان در کنار بهره‌مندی از خدمات کمک هزینه ازدواج، از دوره های آموزش این نهاد نیز بهره‌مند می‌شوند گفت: در همین راستا دوره‌های آشنایی با سبک زندگی دینی و اسلامی، اصول و مهارت های زندگی مشترک، مدیریت اقتصاد خانواده و شناخت احکام اولیه خانواده نیز به زوج‌های جوان ارائه می‌شود.

ارسال نظرات