مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سرخه گفت: مردمان کشورمان ایران اسلامی آنقدر بصیرت دارند که دوستان و دشمنان خود را با وجود جنگ شناختی و ترکیبی به خوبی تشخیص می‌دهند و همواره در راه حق گام برمی‌دارند.
کد خبر: ۹۴۹۵۲۱۳
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

با توجه به وقوع رویدادهای اخیر در کشور و فتنه انگیزی های دشمنان و ضرورت جهاد تبیین و تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد تببین، حجت الاسلام و المسلمین رجبعلی فرزین مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه در گفتگو با خبرنگار در خصوص جهاد تببین و ضرورت های تشریح آن در جامعه اظهار کرد: یکی از شئونات مهم حضرات معصومین (ع)، تحقق عینی دستورات عظیم الهی است و با توجه به اینکه ائمه (ع) با خون، قلم و اشک مکتب را حفظ کردند قطره خون (دفاع و جهاد) که مربوط به سیدالشهداء (ع) شد، قطره جوهر و قلم (نهضت علمى) که به دوره امامت امام باقر و امام صادق (ع) مربوط است، قطره اشک (سلاح بکاء در میدان جهاد اکبر) که مربوط به حضرت زین‌العابدین است؛ و حقیقت این است؛ تا اشک نباشد، نمى‌توان به پذیرش علم و حقیقت و سپس ایستادگى در دفاع از آن و جان دادن در راه امام زمان (عج) رسید.

او افزود: امام سجاد (ع) هم با صحیفه سجادیه و سنت اشک مردم را مسلح به سلاح جهاد تبیین کرد. ایشان آموزگار این مکتب و عامل تجهیز شیعه به سلاح استراتژیک است. وقتی با تبیین و اشک بر مصائب سیدالشهداء (ع) و مناجات با خدا، دل‌ها نرم شد و ظرفیت دریافت حقیقت در دل‌ها ایجاد شد؛ بعد، نوبت به علم پیدا کردن به ضرورت امامت رسید. در آن هنگام، امام باقر و امام صادق (ع) تعلیم علم را به عهده گرفتند.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه اضافه کرد: ما نیز برای بازگشت به مسیر اهل‌بیت (ع) و یاری امام زمان (عج) باید از این دو روش استفاده کنیم؛ یعنی برپایی مجالس احیاء امر اهل بیت (ع) و دیگری خواندن ادعیه، اشک و استغفار به درگاه خدا تا غبار گناه را از دل‌های‌مان بزداییم و بتوانیم حکومت ولیّ معصوم را قلباً، لساناً و عملاً تحمل کنیم و به خوشبختی حقیقی برسیم.

فرزین بیان داشت: باتوجه به در پیش بودن روز امور تربیتی و روز تربیت اسلامی هم‌اکنون تهاجم روزافزون دشمنان به دل‌های پاک جوانان و نوجوانان و حتّی نونهالان را به چشم خود می‌بینیم. دستگاه‌های مسوول و خانواده ها در این باره وظایفی سنگین بر عهده دارند.

او با بیان اینکه دست تطاول تبلیغات و مروج فساد و بی‌بند وباری در طول دوران پهلوی‌ها به (معنویت و اخلاق) ضربه‌های سخت زده و لجن زاری از آلودگی اخلاقی غربی را به درون زندگی مردم خصوصاً جوانان کشانده بود، گفت: جمهوری اسلامی، ماجرا‌های صدر اسلام را زنده و نمایان در برابر چشم همه گذاشت، پدران و مادران با احساس وظیفه دینی از عزیزان خود که به جبهه‌های گوناگون جهاد می‌شتافتند دل کندند و این معجزه‌ای دیگر از انقلاب و نظام اسلامی فعال و پیشرو است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه شهرستان سرخه با اشاره به اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران در حالی که به دنبال ایجاد ناامنی و برنامه‌ریزی برای اغتشاشات در کشور بودند مردم ولایتمدار و انقلابی ایران بار دیگر توانستند با اتحاد و انسجام خود تمام نقشه‌های دشمنان انقلاب اسلامی را بر باد دهند، تصریح کرد: مردمان کشورمان ایران اسلامی آنقدر بصیرت دارند که دوستان و دشمنان خود را با وجود جنگ شناختی و ترکیبی به خوبی تشخیص می‌دهند و همواره در راه حق گام برمی‌دارند.

فرزین خاطرنشان کرد: با نگاهی به جهاد تبیین از نگاه رهبری یک روز میدان، میدان نظامی است مثل دوران دفاع مقدّس، دوران دفاع از حرم؛ اینجا میدان، میدان جهاد نظامی است. یک روز عرصه علم است و جهاد، جهاد علمی است، باید علم را بالا برد.

او اضافه کرد: یک روز عرصه فعّالیت‌های اجتماعی است؛ یک روز عرصه خدمات اجتماعی است و خدمت به مردم. آن روزی که دشمن سعی می‌کند جامعه را در فشار اقتصادی قرار بدهد برای اینکه مردم را در مقابل اسلام، در مقابل نظام اسلامی قرار بدهد، آن روز اگر هرکس از مردم با مسئولین خدمت اقتصادی و اجتماعی به همدیگر کنید، در مقابل دشمن جهاد و در قالب جهاد تبیین اطلاع رسانی کرده‌اید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها