خبرهای داغ:
حلقه تربیتی شهید ابراهیم با رویکرد آموزش مباحث معرفتی، شهدایی و استعدادیابی نوجوانان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۶۴۴۸
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱

شهدا مصداق آیه «كَفَىٰ بِاللَّهِ شَهِيدًا» هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، یوسف آبادی مربی حلقه شهید ابراهیم هادی دربخشی از این جلسه، عنوان کرد: شهدا مصداق بارز آیه کفی بالله شهیدا بودند، شهدا، شهادت در راه خدا را کفایت می دانستند و خداوند را وکیل خود قرار دادند و به او توکل کردند، در نهایت خداوند آنها را با شهادت کفایت داد.

وی افزود: توکل از مفاهیم ارزشمند کلام الله است که در رسیدن به حقیقت و کشف ماهیت ایمان موثر است. از گذشته تا کنون در بحث توکل ذهن آدمی با مسائلی گوناگون روبه رو بوده است، ازاین رو هرگاه سخن از آفرینش انسان و به دست گیری زمام امور انسان از سوی خداوند می شود، بی درنگ پرسش از نیازمندی یا بی نیازی خدا به انسان، ذهن کنجکاو آدمی را پر می کند.

یوسف آبادی گفت: تفاوت توکل و توسل این است که در توکل ما خدا را وکیل خود در برابر خواسته هایمان قرار می‌دهیم ولی در توسل ما سعی داریم تا معصومین یا شهدا را واسطه خود در برابر تقاضا و خواسته هایمان قرار بدهیم.

وی در پایان با اشاره بر روایات معصومین در خصوص ایمان، گفت: فرد با ایمانی که تنها جهت کسب رضایت خداوند و بدون هیچ چشم داشت مادی، با دشمنان جهاد نموده و در این راه کشته شده باشد و در زندگی خداوند را کفایت بر خود می دانست، بی شک در شهید بودن او شکی نیست، بلکه از بالاترین مقام های شهادت برخوردار است و نزد خدایش روزی می خورد.

انتهای پیام/ قنبری

ارسال نظرات