خبرهای داغ:
استاندار اصفهان گفت: با تدابیر صورت گرفته اصفهان میزبان پنجمین دوره همایش بین‌المللی جایزه مصطفی(ص) خواهد بود.
کد خبر: ۹۴۹۹۴۸۰
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در صد و بیست و پنجمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان ضمن اشاره به وقایع و رویدادهای سال ۱۴۰۱ با بیان اینکه سال پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشتیم، اظهار داشت: علی‌رغم مثبت شدن تراز تجاری کشور، انتظار می‌رفت شرایط پایدارتری را تجربه و صعود چشمگیری را در ۶ ماهه دوم سال شاهد باشیم اما وقایع به نحو دیگری رقم خورد.

وی افزود: خواسته دشمن همین بود که کشور را از مسیر توسعه و پیشرفت بازدارد و بار دیگر با فتنه‌انگیزی به این میدان آمد.

مرتضوی با تأکید بر رصد جدی دشمن بر شرایط کشور عنوان کرد: دشمنان همواره تلاش می‌کنند تا در برابر پیشرفت و موفقیت ایران اسلامی ایستادگی کنند، از این رو باید تدابیر جدی‌تری را اتخاذ کنیم تا کشور از فتنه‌‌ها در امان بماند.

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بیان کرد: در سالی که گذشت صحبت‌ها، نقدها، گزارش‌ها و به طور کلی گفت‌وگوی پویای دولت و بخش خصوصی بسیار گره‌گشا بود تا مسیر پیش‌رو مشخص شود.

وی در خصوص توافق‌های جدید ایران با سایر کشورهای منطقه، گفت: ظرفیت شانگهای و کشورهای منطقه نقاط قوتی است که می‌توان از آن‌ها با تحلیل مناسب، به‌صورت ویژه بهره‌مند شد و ما نیز در استان اصفهان، باید به‌عنوان استانی پیش‌رو در اقتصاد کشور ظرفیت نقش‌آفرینی در این توافق و توافق‌های آینده را فراهم کنیم.

مرتضوی همچنین در ادامه از میزبانی اصفهان در برگزاری همایش بین‌المللی «جایزه مصطفی» خبرداد و اظهار کرد: با تدابیر صورت گرفته اصفهان میزبان پنجمین دوره همایش بین‌المللی جایزه مصطفی(ص) خواهد بود.

استاندار اصفهان با اشاره به استقبال ویژه کشورهای مسلمان از این همایش بین‌المللی عنوان کرد: همایش جایزه مصطفی مرجعیت علم و فناوری را به سوی ایران هدایت می‌کند و این در صورتی است که در مجله نیچر از جایزه مصطفی به عنوان نوبل اسلامی یاد شده است.

وی با اشاره به تلاش‌های مکرر جهت اخذ موافقت برگزاری همایش جایزه مصطفی در اصفهان خاطرنشان کرد: باتوجه به نگاه بین‌المللی که در استان حاکم است و افق‌های آینده‌ای که برای اصفهان ترسیم شده، می‌طلبد به سمت تجلی اصفهان در عرصه بین‌الملل در قالب‌های معتبر جدیدتر حرکت کنیم.

به گزارش بسیج جایزه مصطفی، جایزه علم و فناوری است که توسط جمهوری اسلامی ایران، به دانشمندان برتر جهان اسلام، اهدا می‌شود و نام آن، به اسم پیامبر اسلام(ص) و علاقه ایشان به علم،«مصطفی» نام گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها