خبرهای داغ:
خوزستان با برپایی ۷۰ ایستگاه در صدر راه اندازی نوروزگاه عشایری در کشور قرار دارد.
کد خبر: ۹۴۹۹۶۲۱
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، مدیر کل ساماندهی و هماهنگی سازمان امور عشایر ایران با اشاره به هدف‌گذاری برپایی ۷۰۰ نوروزگاه عشایری در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر‌ها و نقاط گردشگرپذیر درون شهری گفت : تاکنون ۴۰۰ سیاه‌چادر راه‌اندازی شده است و استان‌های خوزستان و فارس در صدر قرار دارند.

 

سیاوش احمدی میرقائدبا اشاره به اجرای طرح نوروزگاه‌های عشایری در دو بخش کمپین «شصت سی» و نقاط گردشگرپذیر درون شهری افزود: سال گذشته حدود ۴۰۰ سیاه چادرو نوروزگاه عشایری به‌منظور ارائه محصولات لبنی، تولیدی و صنایع‌دستی همچنین نمایش موسیقی، آیین، آداب و رسوم عشایر برای گردشگران نوروزی در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر‌ها و نقاط گردشگرپذیر و دیدنی داخل شهر‌ها راه‌اندازی شد که به گواه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان متولی اصلی سفر و پلیس راهور در کاهش تصادفات جاده‌ای تاثیربسزایی داشت.

 

او با بیان اینکه برای نوروز ۱۴۰۲ افزایش ۳۰درصدی نسبت به سال گذشته را مدنظر داریم، ادامه داد: هدف‌گذاری‌مان برپایی ۶۵۰ تا ۷۰۰ نوروزگاه عشایری در تمامی نقاط کشور است و تاکنون حدود ۴۰۰ سیاه‌چادر راه‌اندازی شده است.

 

احمدی با اشاره به اینکه استان خوزستان با ۷۰ و فارس ۵۰ سیاه‌چادر در صدر قرار دارند، تصریح کرد: استان‌های لرستان، کرمان، سیستان‌وبلوچستان، خراسان جنوبی، کرمانشاه و ایلام نیز در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها