خبرهای داغ:
تبریز- سرپرست شيلات آذربايجان شرقي و دبير منطقه يک آبزي پروري کشور با اشاره به خطرات ناشي از رهاسازي ماهي قرمز در آب هاي آزاد و رودخانه ها گفت: رهاسازي ماهي قرمز گونه غيربومي ايران و رهاسازي آن در رودخانه‌ها، تالاب‌ها، درياچه‌ها، درياها و مخازن سدها به تنوع زيستي وگونه هاي بومي آسيب مي‌زند.
کد خبر: ۹۴۹۹۹۰۲
|
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد کشاورزي استان، جواد گوزلي در گفتگو با خبرنگاران ادامه داد: مردم استان مي توانند بعد از عيد نوروز، ماهيان قرمز را جهت نگهداري به آکواريوم ها و حوضچه هاي پارک ها منتقل کنند.

وي با بيان اينکه ماهي قرمز، قدرت تحمل شرايط سخت آبهاي آزاد را دارد، اضافه کرد: ماهي قرمز قدرت تکثير بسياربالا و توليدمثل جنسي و غيرجنسي دارد و حتي درآب آلوده هم مي‌تواند زادآوري کند.

سرپرست شيلات استان آذربايجان شرقي با تاکيد بر ضرورت فرهنگ سازي در خصوص عدم رهاسازي ماهيان قرمز در آب هاي آزاد، گفت: در شرايط کنوني که خريد و فروش ماهي قرمز هر ساله در روزهاي نزديک به سال نو رواج پيدا مي‌کند، از هموطنان خواهش مي‌کنيم که از رهاسازي اين گونه غيربومي در محيط‌هاي طبيعي و آبهاي آزاد خودداري کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها