دیدار فرمانده سپاه قدس گیلان با مادر شهیدان یوسفی

سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان به مناسب فرا رسیدن سال جدید با حضور در منزل شهیدان یوسفی با مادر شهبدان یوسفی دیدار کرد.
کد خبر: ۹۵۰۰۷۱۸
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان به مناسب فرا رسیدن سال جدید با حضور در منزل شهیدان یوسفی با مادر شهبدان یوسفی دیدار کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان در این دیدار با بیان اینکه استان گیلان دارای شهدای سرافراز بسیار زیادی است که هر کدام یک الگو برای نسل جدید هستند، اظهار کرد: جوانان و سرداران گیلانی در برهه های مختلف وفاداری، ایثار و ولایتمداری خود را نشان داده و در دوران دفاع مقدس و با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل و تقدیم هشت هزار شهید در دوران دفاع مقدس، عشق، ایثار، وفا و ولایتمداری خود را نشان دادند.

سردار محمد عبدالله پور، شهدا را چراغ راه هدایت جامعه بشری دانست و افزود: شهدا چراغ راه و مسیر روشن سعادتمندی و کمال هستند و ما باید با نور هدایت آن‌ها راه را از بیراهه تشخیص داده و در مسیر اعتلای جمهوری اسلامی قدم برداریم.

وی با تأکید بر لزوم توجه به سیرع پاک شهیدان به منظور عبور از مشکلات و رسیدن به سرمنزلگاه موفقیت و پیشرفت گفت: امروز در مقطعی حساس و پیچی تاریخی قرار داریم که باید بیش از پیش با الگو گرفتن از شهدا این مقطع حساس را با سربلندی پشت سر بگذاریم؛ چرا که این پیچ تاریخی می‌تواند سرنوشت‌ساز و با عزم و اراده مردم تبدیل به باتلاقی برای توطئه‌گران شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به ویژگی بارز شهیدان یوسفی و دیگر شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعین حرم و امنیت بیان کرد:روحیه مقتدر اجتماع پذیری، مردمداری و ارزش بخشی به آدم ها، ولایتپذیری، ایمانی قوی  از همان دوران کودکی از ویژگی های شهیدان یوسفی است.

عبدالله پور ایثار و فداکاری مادران شهدا در دوران دفاع مقدس را کمتر از خود شهدا ندانست و تصریح کرد: نقش مادران از صدر اسلام تاکنون در دفاع از دین، امری انکارناپذیر و مالامال از ایثاری آگاهانه، تقدیمی عاشقانه و روحی مخلصانه است زیرا آنان با تبعیت از خانم حضرت زینب(س) عزیز دردانه‌های خود یعنی فرزندانشتان را برای دفاع از اسلام و آرمان های انقلاب اسلامی فدا کردند.

وی با بیان اینکه  از خود گذشتگی مادران و خانواده شهدا هیچگاه نباید از ذهن نسل جدید و تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی پاک شود، گفت: بسیاری از بانوان به عنوان رزمنده و پشتیبانی جنگ در دفاع مقدس حضور داشتند و بیش از شش هزار نفر از آنان به شهادت رسیدند، اما هر شهیدی که پا به میدان نهاد چشمان زنانی او را بدرقه کرد و مدت مدیدی چشم به راه او بود و بسیاری از آنان سال‌ها چشم به راه مفقود‌الاثرشان بوده‌اند و همچنان هستند.

به گزارش بسیج، شهیدان قدرت‌الله، احمد و محمد یوسفی از جمله شهدای برجسته استان گیلان در دوران دفاع مقدس بودند که با تشویق پدر و مادرشان عازم جبهه‌های جنگ شدند و در نهایت در مناطق "مریوان"، "شلمچه" و"اشنویه" به شهادت رسیدند. "اشنویه" به شهادت رسیدند.

پایان پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار