خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت : این مجموعه در سال ۱۴۰۱با وجود محدودیت انرژی و کاهش تولید برنامه‌ریزی شده، ۸۰۰ میلیون یورو درآمد ارزی برای کشور داشته است.
کد خبر: ۹۵۰۰۷۸۲
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ به نام مهار تورم و رشد تولید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: حمایت از تولید به مهار تورم می‌انجامد.درآمد ۸۰۰ میلیون یورویی شرکت فولاد خوزستان در سال گذشته

 

 امین ابراهیمی با بیان اینکه اقتصاد زنجیره پیوسته‌ای از تولید، واردات، صادرات و خدمات است، افزود: اگر تولید مورد توجه قرار گیرد، اقتصاد رشد می‌کند و به دنبال آن شاهد مهار تورم خواهیم بود.

 

وی گفت: تولید پایدار در ایجاد اشتغال، محرومیت‌زدایی، امنیت اجتماعی و ایجاد بازار‌های محلی و کاهش آثار منفی رکود تورمی، نقشی موثر دارد و یکی از مهم‌ترین مولفه‌های رشد اقتصادی، ارزش‌آفرینی و صادرات تولید است.

 

ابراهیمی اشتغال پایدار در کشور را نیازمند جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی دانست و ادامه داد: باید سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری در اقتصاد و تولید ملی تشویق و فضای کسب‌وکار و زیرساخت را آماده کرد؛ یکی از مهم‌ترین منابع تولید برای هر جامعه، کمیت و کیفیت نیروی کار آن است.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در آغاز سال نو و تاکید ایشان به حمایت همه‌جانبه از تولید، بیان کرد: در سال‌های اخیر شعار سال با محوریت تولید، اشتغال، توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت اقتصاد از سوی معظم‌له تعیین می‌شود.

 

مدیرعامل فولاد خوزستان با بیان اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب بر کاهش تصدی‌گری دولت و تشویق بخش خصوصی و نقش‌آفرینی مردم در اقتصاد است، گفت: دولت می‌تواند با تسهیل شرایط حضور بخش خصوصی به شکوفایی اقتصادی کمک کند.

 

وی افزود: از طرفی تدوین دستورالعمل‌های تشویقی به حضور فعال آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی کلان منجر می‌شود و بدون شک افزایش تولید به رشد مستمر می‌انجامد.

 

نایب رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اشاره‌ای هم به نقش فولاد در تجارت خارجی و ارزآوری داشت و اظهار کرد: در سال‌های اخیر صادرات فولاد جایگزین مناسبی برای جبران کاهش درآمد ارزی ناشی از صادرات نفت بود.

 

وی افزود: تولید فولاد خوزستان، صادرات‌محور است به طوری که در سال‌های اخیر توانسته با درآمد ارزی نقش موثری در اقتصاد کشور ایفا کند.

 

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان همچنین با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ درآمد این شرکت با صادرات ۲ میلیون تُن، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو معادل سه درصد ناخالص داخلی بود، گفت: این مجموعه در سال ۱۴۰۱ نیز با وجود محدودیت انرژی و کاهش تولید برنامه‌ریزی شده، ۸۰۰ میلیون یورو درآمد ارزی را عاید کشور کرد.

 

شرکت فولاد خوزستان که کارخانه آن در اهواز مستقر است با تولید سالیانه حدود ۳.۵ میلیون تُن دومین تولیدکننده فولاد خام کشور پس از شرکت فولاد مبارکه اصفهان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها