معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از تخصیص ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت ۲ پایانه مسافربری دریایی در بوشهر شامل تأسیسات دریایی و بهسازی و تعمیرات اساسی سالن پایانه مسافری دریایی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۰۸۹۰
|
۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر مجید علی نازی ظهر امروز در نشست ستاد تسهیلات سفر استان بوشهر از پرداخت تسهیلات ویژه برای ساخت و تردد کشتی مسافربری خبر داد و اظهار داشت: پرداخت وجوه اداره شده برای ساخت کشتی مسافربری از جمله تسهیلات ویژه سازمان بنادر و دریانوردی است.

وی با بیان اینکه در این طرح 80 درصد تسهیلات مورد نیاز ساخت شناور بدون سود پرداخت می‌شود خاطر نشان کرد: در این زمینه در تعرفه‌های بندری برای کشتی‌های مسافربری 90 درصد تخفیف لحاظ شده است که این تخفیف تمامی سفرهای داخلی و بین‌المللی را پوشش می‌دهد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تأمین سوخت یارانه‌ای مورد نیاز کشتی‌های مسافربری را از دیگر تسهیلات ویژه سازمان بنادر و دریانوردی دانست و تصریح کرد: این تسهیلات با توجه به تفاوت قیمت بسیار بالا با سوخت بانکرینگ توجیه اقتصادی مناسبی برای تردد کشتی مسافربری ایجاد کرده است.

نازی از تخصیص 160 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت 2 پایانه مسافربری دریایی در بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه 90 میلیارد تومان برای تأسیسات دریایی پایانه بوشهر و 70 میلیارد تومان نیز برای بهسازی و تعمیرات اساسی سالن پایانه مسافری دریایی بوشهر تخصیص داده شد.

علی نازی با بیان اینکه پروژه تعمیر اساسی سالن پایانه بین‌المللی مسافربری بوشهر تا اسفند امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد اضافه کرد: سازمان بنادر و دریانوردی برای ترددهای دریایی تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته است که انتظار می‌رود سایر دستگاه‌های ذیربط نقشی پررنگ خود را در این زمینه ایفا کنند.

وی خدمات گردشگری دریایی را مورد اشاره قرار داد و افزود: در بنادر هدف طرح تردد گردشگری دریایی و بویژه بنادر استان بوشهر با ارزیابی‌های صورت گرفته عمده گردشگران رضایت کامل از نحوه دریافت خدمات داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات