نایب‌رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون هدفمندی یارانه‌ها کاملاً شفاف است، گفت: دولت باید سازوکارهای لازم را برای ساماندهی پرداخت یارانه نقدی و حذف دهکهای پردرآمد و ثروتمندان اقدام کند.
کد خبر: ۸۵۰۰۸۲۰
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا پورابراهیمی اظهار داشت: در این قانون تصریح شده است که پرداخت‌های نقدی باید متناسب با درآمد شهروندان باشد و باید تلاش کنیم سهم دهکهای کم‌درآمد مدنظر باشد.

وی افزود: ساماندهی پرداخت نقدی یارانه‌ها علاوه بر کمک به طرحهای سلامت و بهداشت جامعه به رونق اقتصادی هم کمک می‌کند که دستاوردهای این رونق اقتصادی بیشتر نصیب اقشار پردرآمد خواهد شد.
پورابراهیمی گفت:‌ گاهی شنیده می‌شود که دولت یا مجلس به‌خاطر پیامدهای اجتماعی و سیاسی حاضر نیستند یارانه دهکهای ثروتمند حذف شود اما باید همه ما منافع ملی را در اولویت قرار دهیم و با برنامه ریزی صحیح این قانون را اجرا کنیم که به‌نفع همه خواهد بود و حتی این پیامدها می‌تواند مثبت باشد و منافع همگانی را تأمین خواهد کرد.
وی افزود: دولت پیش از این اعلام کرده که 10میلیون ثروتمند را شناسایی کرده است و می‌تواند از همین افراد آغاز کند چون یارانه نقدی مطلوبیت صفر یا ناچیزی برای این قشر دارد و از طرفی دیگر اگر اقتصاد از حالت رکود خارج و وارد دوره رونق شود این قشر ثروتمند و دهکهای پردرآمد بیشترین سود را خواهند برد.
پورابراهیمی اظهار داشت: دستاوردهای اجتماعی و سیاسی آن بسیار ارزشمند خواهد بود و نباید طرح و منافع ملی را قربانی برخی اهداف ناچیز بکنیم.
وی گفت: در بودجه سال جاری تصویب شده است که دولت باید برای ساماندهی پرداخت نقدی اقدام کند اما اجرا نشده است و مجلس تلاش می‌کند با همراهی دولت این موضوع را در بودجه سال آینده به‌طور مشخص تصویب کند و امیدواریم دولت و مجلس و همه مردم با این طرح همکاری کنند.

  منبع: تسنیم
ارسال نظرات