رئیس کمیسیون واردات اتاق ایران عنوان کرد؛

انتقاد از اختصاصی‌سازی 92 میلیارد دلار منابع دولتی

رئیس کمیسیون واردات اتاق ایران اعلام کرد: بنگاههای پتروشیمی‌، بانکی و شرکت‌های خصوصی دولتی سهم 92 میلیارد دلاری از اختصاصی‌سازی داشته‌اند.
کد خبر: ۸۵۰۱۰۹۱
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
 به گزارش خبرگزاری بسیج، مجید رضا حریری در جمع مدیران بنگاه های کوچک و متوسط گفت: بسیاری از بنگاه‌ها و صنایع کوچک و متوسط در طول چند سال گذشته به دلیل فعالیت‌های خاص اقتصادی برخی از هلدینگ‌ها، بانک‌ها و شرکت بزرگ خصوضی دولتی قربانی شده‌اند.

رئیس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی ایران، اظهار داشت: فعالان صنایع تکمیلی پتروشیمی، مدیران صنایع و بنگاه‌های کوچک و متوسط تولیدی و صنعتی صنایع پلاستیک و پلیمری فراموش نکنند که صاحبان هلدینگ‌ها و شرکت‌های خصولتی چه بالایی بر سر تولید و صنعت کشور آورده‌اند.

وی با بیان اینکه در طول یک دهه گذشته از مجموع 100 میلیارد دلار خصوصی سازی در بدنه دولت سهم شرکت‌‌های شبه دولتی و خصولتی از این خصوصی سازی بیش از 92 میلیارد دلار بوده است، اظهار داشت: به عبارت دیگر نباید بگوییم که خصوصی سازی در کشور اتفاق نیفتاده، بلکه به نوعی اختصاصی سازی انجام شده است. 

همچنین اسدالله عسگراولادی نیز گفت: در حال حاضر، بانکها کمترین حمایت ممکن از بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی کوچک و متوسط کشور را انجام می‌دهند و در طول چند سال گذشته این بنگاه ها هدف بیشترین آسیب‌ها قرار گرفته اند.

رئیس هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین افزود: هم اکنون شرایط اقتصادی کشور در حالت اضطراری قرار دارد، حتی در صورت توافق هسته ای ایران و غرب به چند سال زمان نیاز است، تا امکان بازسازی اقتصاد کشور فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه به توافق احتمالی هسته ای ایران و غرب خوش بین هستم، تصریح کرد: اما برای عادی سازی شرایط اقتصادی به زمان نیاز بوده و در مدت کوتاهی نمی توان انتظار عادی سازی شرایط را داشت. 

عسگراولادی با اشاره به ضرورت افزایش تعاملات اتاق بازرگانی با تشکل های صنفی ، انجمن‌ها و اتحادیه‌ها، خاطرنشان کرد: مشکلات صنوف و به ویزه بنگاه‌های کوچک و متوسط باید در اتاق شنیده شود. 

همچنین هرویک یاریجانیان، رئیس هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران- مجارستان هم گفت: بدون کوچکترین ترسی و بدون هیچ گونه واهمه به دنبال احیای حقوق صنایع کوچک و متوسط به ویژه صنایع پلاستیک و پلیمری کشور در اتاق هستم.

به گفته وی، در طول چند سال گذشته اتاق بازرگانی به سکوی پرش عده‌ای تبدیل شده است، در حالی که اتاق بازرگانی جای دوپینگ اقتصادی نیست و صرفا تولید کنندگان واقعی و صنعتگرانی که بدون رانت موفق بوده اند باید در این پارلمان بخش خصوصی عضو شوند.

یاریجانیان با تاکید بر اینکه مخالف سفت و سخت عضویت بانک‌ها در اتاق بازرگانی تهران هستم، اعلام کرد: بانکی که از تولید کننده و صنعتگر سود 28 درصدی تسهیلات و جریمه 6 درصدی دیرکرد می گیرد چگونه از مشکلات واقعی تولید و صنعت خبر دارد.

عضو هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران- چین گفت: هم اکنون بار اصلی تولید و تجارت کشور بر گردن بنگاه‌های کوچک و متوسط است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار