کد خبر: ۸۵۰۴۹۹۰
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدسعید زمانیان نمانیده مردم شهرکرد و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری در مورد واردات بی‌رویه کالاها به کشور اظهار داشت: نکته بسیار مهم در مورد اقتصاد مقاومتی تقویت بنیه اقتصادی کشور و خرید کالاهای داخلی و همینطور توجه به تولیدات ملی است.

وی ادامه داد: متاسفانه تصمیم‌گیری دولت و وزارت صنعت در مورد واردات اجناس بنجل، وضعیت نامناسبی که برای واردات ایجاد شده و بی‌توجهی مسئولین سبب شده تولید کشور ضربه بخورد در حالیکه این اقدام خلاف عرف، شرع و قانون است.

این نماینده مجلس با طرح این سؤال که وقتی اجناس بهتری در داخل تولید می‌کنیم چرا باید اجناس بی‌کیفیت خارجی را وارد کنیم؟ تصریح کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی مبتنی بر استفاده، حمایت و تقویت تولید داخلی است. باید کاری کنیم که کارگر ایرانی سرکار رود و برای تولیدکننده دلگرمی ایجاد شده و تولیدات داخلی خرید و فورش شود.

زمانیان افزود: با خرید و واردات اجناس خارجی چرخ اقتصادی آنها را می‌چرخانیم و کارگر آنها سرکار رفته و ارزش افزوده و سرمایه آنها بالاتر می‌‌رود و به کشورمان ضربات جبران ناپذیری در زمینه اشتغال، سرمایه‌گذاری و تولید می‌زنیم.

وی با تاکید بر جلوگیری از واردات بی‌رویه گفت: قوانین زیادی برای برخورد با واردات بی‌رویه داریم اما دولت باید در زمینه اجرا اقدام کند و از واردات بی‌رویه کالاهای غیرضروری و بنجل جلوگیری کند. ضمن اینکه می‌تواند تعرفه‌های گمرکی را بالا ببرد همچنین مجلس باید طرحی را آماده کند تا اجازه ندهیم وازرت صنعت هر وسیله‌ای را که در کشور تولید می‌شود، وارد کند. البته قانون کم نداریم اما باید در اجرا مصر بود.
ارسال نظرات