آماده میزبانی از شش میلیون زائر در یادمان‌های دفاع

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه آماده پذیرایی از 6 میلیون زائر در یادمان‌های دفاع مقدس هستیم، گفت: 80 درصد زائرین برای نخستین بار به این مناطق سفر می کنند. مقدس هستیم
کد خبر: ۸۵۰۵۲۰۱
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳

 


 

 

 

 

 خبرگزاری بسیج مازندران، سردار سرتیپ بسیجی دکتر "بهمن کارگر" رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز در حاشیه جلسه هیئت امنا بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سومین جلسه هیئت امنا این بنیاد باحضور وزرا و مسئولین سازمان‌ها برگزار شد. این هیئت امنا 21 نفر عضو دارد که متشکل از 7 وزیر، رئیس سازمان صداوسیما، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی و تعدادی از معاونین ستادکل نیروهای مسلح است که در جلسه امروز حضور داشتند.

 

وی افزود: در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در رابطه با راهیان نور ارائه شد. ما در سال 84، چهارصدهزار نفر بازدیدکننده از یادمان‌های دفاع مقدس داشتیم که در سال گذشته میزبان چهار میلیون زائر در مناطق عملیاتی دفاع مقدس بودیم.

 

سردار کارگر خاطرنشان کرد: امید است طبق برنامه‌ریزی در سال 1404، پذیرای 10 میلیون زائر در 50 یادمان دفاع مقدس باشیم.

 

دبیر هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه سند راهبردی بنیاد منطبق با چشم‌انداز سال 1404 در جلسه امروز به تصویب اعضا رسید، گفت: ان شاالله در دو برنامه ششم و هفتم به اهداف این سند راهبردی دست یابیم و جهش و تحولی اساسی در بنیاد به وجود بیاید.

 

وی با اشاره به شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها تصریح کرد: در جلسه امروز تصویب شد تا در هر استان این شورا با مسئولیت استاندار و همکاری سایر دستگاه‌ها تشکیل شود.

 

سردار کارگر با بیان اینکه پیشنهادات دیگری نیز از سوی اعضا هیئت امنا مطرح شد، اظهار داشت: در این جلسه پیشنهاد شد تا کانون‌های دفاع مقدس در دانشگاه‌ها راه‌اندازی شود و قرار شد این پیشنهاد به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برود و در آنجا تصمیم گرفته شود.

 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین در خصوص تشکیل پژوهشکده‌های دفاع مقدس در دانشگاه آزاد گفت: این پیشنهاد توسط آقای میرزاده رئیس دانشگاه مطرح و مقرر شد در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شود.

 

وی در رابطه با رشته‌های دانشگاهی مرتبط با دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارشناسی علوم و معارف دفاع مقدس و کارشناسی ارشد جغرافیا و دفاع مقدس و ادبیات پایداری در دانشگاه‌ها برپا است و امید است در سال آینده رشته تاریخ دفاع مقدس نیز دایر شود.

 

سردار کارگر ادامه داد: همچنین در خصوص مباحث مهندسی و پزشکی دوران دفاع مقدس در مقطع ارشد و دکترا پیگیری‌هایی صورت می‌گیرد.

 

دبیر هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه اکنون دو واحد درسی آشنایی با معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، خاطرنشان کرد: اعضای هیئت امنا بر ادامه این کار تاکید داشتند.

 

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور در ادامه با اشاره به دیدار اخیر مسئولان و دست اندرکاران ستاد مرکزی راهیان نور با رئیس جمهور اظهار داشت: در آن دیدار، رئیس جمهور بر افزایش بودجه راهیان نور تاکید کردند که در این جلسه نیز اعضا در این رابطه اتفاق نظر داشتند.

 

وی افزود: همچنین در این جلسه مقرر شد که استان‌های معین در دوران دفاع مقدس کار پشتیبانی از یادمان‌ها را برعهده داشته باشند.

 

سردار کارگر بیان داشت: کار دیگری که در این زمینه انجام می‌دهیم این است که یادمان‌های دفاع مقدس هیئت امنایی و خوداتکایی مدیریت بشوند.

 

وی با بیان اینکه 50 یادمان در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و بوشهر را داریم، گفت: 77 درصد زائرین راهیان نور جوان و 67 درصد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند. همچنین 80 درصد زائرین برای نخستین بار به این مناطق سفر می‌کنند. از مجموع زائرین 52 درصد خانم و 48 درصد آقا هستند.

 

سردار کارگر تصریح کرد: راهیان نور در 365 روز سال جریان دارد و در هفت استان کشور برگزار می‌شود و تنها مختص به ماه‌های اسفند و فروردین نیست.

 

وی در پاسخ مبنی به اینکه آیا درخصوص واگذاری مدیریت یادمان‌ها به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در جلسه امروز بحثی شد؟ گفت: یادمان‌های خوداتکا این گونه‌ مدیریت می‌شوند. پیش از این جلسه دکتر قالیباف شهردار محترم تهران مسئولیت هیئت امنا یادمان خین را پذیرفتند و قرار شد این کار به عنوان نمونه انجام بگیرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها