فاز اول مجتمع فرهنگی تربیتی با ظرفیت 250 نفر به بهره ‌رداری رسید و فاز دوم این مجتمع، اردیبهشت ماه به بهره برداری می‌رسد. احداث این مجتمع تا یک سال و نیم آینده به پایان می‌رسد و زائران خواهر می‌توانند از ظرفیت 750 نفره این مجتمع بهره ببرند.
کد خبر: ۸۵۰۵۲۰۳
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵

 


 


 

 


 

 خبرگزاری بسیج مازندران، سردار یعقوب سلیمانی دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در این باره گفت: دفاع مقدس امتداد عاشورا است و راهیان نور نیز در امتداد دفاع مقدس قرار دارد که می‌تواند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر باشد و بستر انتقال این فرهنگ را کاروان‌های راهیان نور فراهم کرده‌اند.

 

 مسئول سامان اردویی راهیان نور بسیج ادامه داد: امروز راهیان نور فرامنطقه‌ای شده است و شاهد حضور زائرانی از نقاط مختلف جهان در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع‌مقدس هستیم.باید بگویم در این راستا برای میزبانی از زائران خارجی کمبودی نخواهیم داشت و زیرساخت‌های ما در جنوب،غرب و شمال غرب کشور توسعه یافته است.علاوه بر این راهیان نور دریایی نیز از جهت زیرساخت افزایش داشته است.

 

 سلیمانی در بخش دیگری سخنان خود با ارائه آماری از میزان حضور استادان،رؤسای دانشگاه و دانش‌آموزان خاطرنشان کرد:320 استاد دانشگاه،12 رئیس دانشگاه، 220 پزشک و جراح و 37 هزار نفر مدیر کاروان در بخش آموزش و پرورش از مناطق عملیاتی بازدید کرده‌اند. همچنین 50 نقطه اسکان آماده شده است و 11 هزار نفر خادم در طول سال به زائران راهیان نور خدمت‌ می‌کنند و 11 هزار راوی نیز ساماندهی شده‌اند.

 

 دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور در بخش دیگر سخنان خود یادآور شد: امسال هدف‌گذاری شده است که نسبت به سال گذشته حجم زیادی از دانشجویان به مناطق عملیاتی سفر کنند. با توجه به مسئله ایمنی، به آموزش منابع انسانی پرداخته‌ایم چرا که بیش از 80 درصد اتفاق‌هایی که تاکنون افتاده است خطاهای انسانی بوده است.

 

 وی یادآور شد: در نظر داریم امسال نخبگان اهل تسنن را هم سازماندهی کنیم تا به بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بپردازند.

 

 سلیمانی در بخش دیگر سخنان خود در رابطه با برگزاری جشنواره ملی «ره‌آ‌ورد سرزمین نور» توضیح داد: این جشنواره در دو بخش مردمی (کاروان) و تخصصی (ققنوس) برگزار خواهد شد و قرار است در آن از چهار عنوان کتاب که مجموعه آثار برگزیده 12 دوره این جشنواره هستند،رونمایی شود. این کتاب‌ها در قالب شعر، داستان و متن ادبی به چاپ رسیده‌اند. همچنین در نظر داریم به مناسبت اربعین شهدای درچپل هیل که در نزدیکی دانشگاه کارولینا به شهادت رسیده‌اند نیز روز 28 اسفند در منطقه شلمچه یادبودی برگزار کنیم. علاوه بر این در مجتمع فرهنگی شهید باکری فیلم‌های سینمایی دفاع مقدسی اکران خواهند شد.

 

 وی یادآور شد: شهیدان بهرام آریا، سیدمحمدعلی الله‌دادی، منصور وطن‌پور، علی خادمی، نادر مهدوی و طیبه واعظی شهدای شاخص راهیان نور امسال معرفی شده‌اند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها