رسانه ها نقش تأثیرگذاری در تبیین و ترویج شعار سال دارند
وی گفت: امسال نیز به تبع سالهای گذشته مقام معظم رهبری(مدظله العالی) شعاری را بعنوان نقشه راه و استراتژی سال انتخاب و اعلام فرمودند و امسال را سال همکاری های گسترده میان دولت و ملت با عنوان"دولت و ملت، همدلی و همزبانی" نامیدند، برای تحقق شعارامسال،تلاش های خالصانه تر بخش های مختلف جامعه و ایفای نقش تأثیرگذار لازم است.
وی افزود: رسانه ها و مطبوعات با همکاری روابط عمومی ها از توان بسیار بالایی برای جهت دهی افکار عمومی و اندیشه ها و تصورات جامعه برخوردارند و به عنوان یکی از مهمترین بخش های جامعه می توانند نقش تاثیر گذاری در تبیین و ترویج شعار سال و تبدیل آن به یک گفتمان عمومی ایفا کند و زمینه ساز تحقق آن شوند؛ بنابراین روابط عمومی ها و رسانه ها به واسطه توانایی هایی که در برقراری ارتباط با جامعه و اطلاع رسانی، افکارسنجی و جهت دهی به افکار عمومی دارند و نقش واسطه بین مردم و مسئولان را دارند می توانند نقش مؤثری در تبیین و ترویج و برجسته سازی شعار سال ایفا کنند.
مدیر کل روابط عمومی استانداری اضافه کرد: روابط عمومی ها و رسانه ها به عنوان دو بال عرصه اطلاع رسانی و پل ارتباطی میان دولت و ملت می توانند نقش مهمی در دستیابی به این هدف بزرگ داشته باشند و با برنامه ریزی و سیاست گذاری صحیح می توانند به ایجاد همدلی میان دولت و ملت کمک کنند؛ بنابراین باید برای ایجاد همدلی و همزبانی دوسویه میان «مردم با دولت» و «دولت با مردم» برنامه ریزی و سیاستگذاری مناسبی را در یک فضای تعامل و همکاری متقابل و همدلی و همزبانی اتخاذ کنند.
وی افزود: همانطورکه در متن شعار سال نیز مشخص است همدلی مقدم بر همزبانی معین شده، زیرا در هر عرصه ای مفاهمه ای شکل بگیرد که به همدلی بیانجامد، همزبانی در شعار و عمل را نیز در پی خواهد داشت و بالتبع همدلی و همزبانی بین دولت و ملت موجب شکل گیری رفتارهای حمایتی متقابل برای حل مشکلات و مسائل مختلف در عرصه های ملی و بین المللی خواهد شد و امید و نشاط را که از شعارهای مهم دولت تدبیر و امید است، در جامعه افزایش خواهد داد.
کارخایی گفت: روابط عمومی ها و رسانه ها نقش ویژه ای در انعکاس مناسب و هنرمندانه خدمات و فعالیت ها و آمار و اطلاعات از یک طرف و انعکاس صادقانه و امانتدارانه مسائل و مشکلات مردم به مسئولان از طرف دیگر ایفا می کنند و ضمن اعلام مطالبات مردم به مسئولان و بیان مسائل مختلف پاسخگویی دستگاه ها را تسریع می کنند و نسبت به بیان نقاط قوت و عملکردهای دولت و امید آفرینی و ایجاد آرامش و وحدت آفرینی در جامعه اقدام کنند که می توانند این امر صمیمیت و همدلی بیشتری بین مردم و مسئولان را افزایش دهد و روح همکاری و همراهی و مشارکتهای عمومی را گسترش دهد.
وی گفت: در این رابطه روابط عمومی ها و رسانه ها باید به صورتی هنرمندانه، خلاقانه و حرفه ای، با بهره گیری از فناوری های روز ارتباطی و اطلاع رسانی زمینه تحقق همدلی و همزبانی میان دولت و ملت را فراهم آورند و باعث تحول در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و فناوری شوند و بر اعتمادسازی و تعامل سازنده میان دولت و ملت بیافزایند.
مدیر کل روابط عمومی استانداری افزود: نقش نظارتی رسانهها نیز یکی از مسائل با اهمیت در تحقق شعار سال است، نقش نظارتی رسانه ها و مطبوعات در همه حوزه های جامعه باید فعال باشد تا در تحقق شعار سال مؤثر باشند.
کارخایی اظهار داشت: رسانهها به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان باید با تمرکز بر عملکرد و نظارت بر اجرای صحیح برنامه ها و به بهبود انجام امور کمک کنند و از این طریق نیز باعث افزایش اعتماد بین دولت و ملت می شوند و همدلی و همزبانی بین دولت و ملت محقق می شود.
وی همچنین شفافیت، صداقت، امانتداری، سرعت عمل در عرصه انعکاس اخبار صحیح و درست و آگاهی و افزایش امید و امیدواری در جامعه، ارائه نقد سازنده به همراه راهکارها و دوری از تخریب را از دیگر معیار کارهای رسانه ای و مطبوعاتی برای ایجاد همدلی و همزبانی برشمرد و افزود: حفظ وحدت، آرامش و ایجاد روحیه نشاط کاری و اجتماعی جامعه و کمک برای حل مشکلات و معضلات مختلف جامعه در این راستا و تحقق شعار سال مهم و اساسی است.