وی افزود: در تحقیق و تفحصی که از شرکتهای خودروسازی انجام شد مشخص شد که به رغم وجود گزینههای مختلف برای سرمایهگذاری در صنعت خودروی ایران و وجود انحصار برای شرکت پژو فرانسه بالاترین سواستفاده خود را از این وضعیت انحصاری صورت داده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین اظهار داشت: وضعیت فعلی صنعت خودروسازی کشور ما را به این واقعیت میرساند تا زمانی که صنعت به صورت دولتی مدیریت شود وجود رانت در آن امری طبیعی و عادی است.
علیلو خاطرنشان کرد: صنعت باید به طور خصوصی اداره شده و از دست دولت خارج شود و در چنین شرایطی است که بازار صنعت خودرو جنبه رقابتی به خود گرفته و ما شاهد بهبود شرایط در این حوزه خواهیم بود.
وی با اشاره به استفاده از قطعات چینی در خودروهای داخلی اظهار داشت: برخی از قطعهسازان داخلی قطعات ساخته شده در کشور چین را با بستهبندی ایران به شرکتهای خودروساز تحویل میدهند و با این کار اصالت و هویت و استقلال خود را نگه نداشته و به این فعالیت ضربه میزند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس در پایان گفت: یکی از قطعهسازان کشورمان که از مدیران انجمن خودروسازان نیز هست با سرمایهگذاری در کشور چین و احداث کارخانه، قطعات یدکی خودروها را در آنجا تولید و به کشور وارد میکند و کسی که باید از هویت صنعت کشور صیانت کند اولین نفری بوده که در کشور چین کار قطعهسازی را به راه انداخته است و این قطعات را به کشور وارد میکند.