رسالت سپاه محدود به جغرافیای ایران نیست

خبرگزاری بسیج: فرمانده سپاه عاشورا امروز صبح در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت دوم اردیبهشت(سالروز تاسیس سپاه پاسداران) گفت: سپاه مولود انقلاب اسلامی بوده و رسالت ذاتی آن حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی در همه نقاط دنیاست و محدود به جغرافیای ایران نیست.
کد خبر: ۸۵۱۲۵۷۰
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، غلام عسکر کریمیان با بیان اینکه پشتیبانی از ملت های مظلوم وظیفه ذاتی سپاه است، افزود: کمک های این نهاد به ملت هایی که در مقابله با استکبار تلاش می کنند کمک های مستشاری و آموزشی است و شهدایی كه در این مناطق به شهادت رسیده اند، در حین همین عملیات ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه سپاه زائیده انقلاب و بطن آن متشکل از جوانان همه اقشار جامعه است، اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی شکل گیری این نهاد به دستور امام راحل(ره) پر کردن خلاء انتظامی و امنیتی در اوایل انقلاب بود که توانست در مقابله با توطئه های مختلف دشمنان همچون غائله کردستان، گروهک ها و ... نقش آفرین باشد.

کریمیان ادامه داد: پس از جنگ تحمیلی نیز احساس تکلیف و روحیه جهادی مردم در این نهاد موجب موفقیت نیروها در عملیات های مختلف شد چراکه بسیج بدنه اصلی و فعال ملت است كه با آموزش و آگاهی در برابر دشمن ایستاده و مبارزه مي كند.

فرمانده سپاه عاشورا بیان کرد: پس از دوران دفاع مقدس نیز سپاه در عرصه سازندگی وارد صحنه شد که توانست در قالب قرارگاه خاتم الانبیا نقش محوری خود را در سازندگی به نمایش بگذارد.

غلام عسکر کریمیان با اشاره به توطئه دشمنان در خصوص هجمه علیه این نهاد، خاطرنشان کرد: سپاه مردم یار بوده و خود را خدمتگذار مردم می داند و دشمن تلاش دارد با انحراف افکار عمومی، نقش و جایگاه این نهاد مقدس را خدشه دار کند.


در ادامه این نشست سردار به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت؛

مخالفت با عربستان

وی با بیان اینکه ایران به قدرت منطقه ای و فرامنطقه ای تبدیل شده و حمایت سپاه، دفاع از مردم مظلوم در برابر استکبار است، تاکید کرد: مخالفت جمهوری اسلامی در منطقه با عربستان مخالفت با مردم عربستان نیست بلکه مخالفت با دولت مرتجع آن است.

در زمينه انتخابات

وظيفه سپاه ايجاد بسترهاي لازم براي انتخابات سالم، آگاه سازي و بصيرت دهي به مردم است.

علت ضعف در برخي اقشار بسيج

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به همكاري نكردن برخي مسئولان با بسيج، اظهار داشت: متاسفانه برخي مسئولان اعتقادي به بسيج ندارند و معتقدند با پايان جنگ، وظيفه اين نهاد مردمي نيز به پايان رسيده در حالي كه بسيج مجموعه اي صرفا نظامي نبوده و فعاليت هاي آن محدود به بخش نظامي نيست و همه عرصه ها(فرهنگي، اقتصادي و ...) را شامل مي شود و همين عامل موجب مي شود عملكرد برخي اقشار بسيج نسبت به بقيه پررنگتر ديده شود كه تلاش داريم با شناسايي نقاط قوت و ضعف، موازي هم پيش روند.

انتخاب سيدمحسن لطيفي به عنوان مديركل صدا و سيماي استان

غلام عسكر كريميان با بيان اينكه با علي نواداد تعامل مفيد و سازنده اي داشتيم، افزود: زماني كه در سپاه كار فرهنگي براي مقابله با جنگ نرم دشمن انجام مي شود نهادي بهتر از صداوسيما نيست و در انتخاب سيدمحسن لطيفي نقشي نداشته ايم، هرچند از انتخاب وي استقبال مي كنيم چراكه به شخصيت موجه وي آشنا هستيم و سپاه در هيچ كاري براي منافع شخصي خود گامي برنداشته است.

وضعيت رسيدگي به رزمندگان

وي با اشاره به عملكرد سپاه و بسيج در رسيدگي به رزمندگان، اذعان كرد: به هيچ وجه از خدماتي كه به رزمندگان مي شود رضايت ندارم و تلاش داريم با پيگيري هاي بيشتر خدمات بهتري ارائه دهيم.

كمك رساني مستشاري به مردم قره باغ

فرمانده سپاه عاشورا، جنگ قره باغ را از مظلوميت هاي ايران خواند و گفت: در بالاترين سطح به دولت آذربايجان كمك كرديم ولي برخي با منظورهاي خاص تلاش كردند آن را بيان نكنند.

وي با تاكيد به اينكه مشتركات زيادي با كشور آذربايجان داريم، ادامه داد: زماني كه رويكرد آذربايجان به طرف كشورهاي ديگري رفت كه نبايد مي رفت و درحالي كه كمك كشوري را قبول نمي كنند بيشتر از اين نمي شود كمك رساني كرد.

عملكرد بسيج در زمينه اقتصاد مقاومتي

كريميان خدمت رساني به مناطق محروم را از وظايف ذاتي سپاه عنوان و بيان كرد: در سال گذشته(سال 93) با وجود مشكلات اقتصادي كشور، به مناطق محروم خدمت رساني ها گسترده اي صورت گرفته و در شكل گيري اقتصاد مقاومتي با ايجاد بسته هاي حمايتي گسترده، فعاليت هاي زيادي انجام شده كه امسال نيز با همت بيشتري ادامه خواهد يافت.

غلام عسكر كريميان در پايان سخنان خود، باقدرداني از تلاش اصحاب رسانه اي استان در اطلاع رساني به مردم، از آن ها خواست صادقانه و با حفظ امانت داري كامل نسبت به انعكاس اخبار تلاش كنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها