در نشست تشریح برنامه‌های ایام میلاد نور مطرح شد

اکرام مردمی ایتام ایرانی به مناسبت میلاد امیر‌المؤمنین علی(ع)

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر،گفت: ایام میلاد نور فرصتی مناسب برای گسترش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی ومعرفی هر چه بیشتر فضایل امیرالمومنین علی علیه السلام و آموزه‌های علوی است.
کد خبر: ۸۵۱۲۸۱۱
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حسین ظریف منش مدیر، عامل بنیاد بین المللی غدیر در سومین نشست اعضای ستاد مرکزی جشن‌های میلاد نور گفت: بنیاد بین المللی غدیر در راستای تحقق اهداف مقّدس خود و بر اساس سند چشم اندازه بیست ساله وظیفه دارد تا علاوه بر گرامیداشت ایام دهه امامت و ولایت و تبیین فلسفه غدیر، به تبلیغ و ترویج فضایل امیر المومنین امام علی (ع) و تبیین آموزه‌های علوی قدام نماید.

وی در این نشست برخی از اهداف پیش بینی شده برای برنامه‌های این ایام که امسال از 9 تا 11 اردیبهشت برگزار می‌گردد را به شرح ذیل برشمرد و گفت: معرفی هر چه بیشتر شخصیت والا و بی‌نظیر و فضیلت‌های امیر المومنین علی علیه السلام، تبیین و ترویج آموزه‌های علوی که نیاز امروز و فردای جامعه اسلامی ما و بلکه نیاز بشریت و آشنایی با شخصیت بر جسته و ناشناخته امام جواد علیه السلام و معرفی ایشان به همه اقشار خصوصاَ نسل جوان از مهمترین اهداف برنامه های ستاد ایام میلاد نور است.

ظریف منش ادامه داد: بر این اساس از روز 10 تا 13 رجب (از روز ولادت حضرت امام محمد تقی (ع) تا روز ولادت امیر المومنین امام علی (ع)) به عنوان ایام میلاد نور نامگذاری شده است تا به بهره‌مندی از فضای معنوی و روحانی این ایام طرح سیره امیر المومنین (ع) به عنوان اسوه حسنه همه ارزش‌های الهی و انسانی و ترویج آموزه‌های علوی و ترویج فضایل جواد الائمه علیه السلام بر اساس نیاز‌های روز جامعه مورد اهتمام کلیه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلاب اسلامی به ویژه دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی کشور قرار گیرد.

رئیس ستاد مرکزی جشن‌های میلاد نور افزود: برگزاری این ایام فرخنده نه تنها باید همراه با جشن و سرور باشد بلکه گسترش معرفت نسبت به فضیلت‌ها، تبیین آموزه‌های علوی برای زندگی فردی، اجتماعی و حکومت داری و دعوت ازهمه مردم برای عمل به دستورات آن بزرگوار رسالتی است که بر دوش همه مسئولین و تمامی پیروان آن حضرت قرار دارد.

ظریف منش با اشاره به ضرورت آشنایی بیشتر با شخصیت مظلوم و ناشناخته امام جواد (ع) و لزوم معرفی امیرالمومنین (ع) به عنوان الگوی زندگی برای بشریت، گفت: طرح برگزاری ایام میلاد نور به همه استان‌ها و دستگاههای اجرایی اعلام شده و این برنامه‌ها انشاء الله با شکوهی بیش از سالهای قبل برگزار می‌گردد. علاوه بر این صد‌ها موسسه و مرکز فرهنگی و تبلیغی مردمی اعلام آمادگی نموده و آماده اجرای برنامه‌های خود در این ایام است.

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر ادامه داد: اجرای طرح اکرام ایتام با هدف دعوت از مردم برای تأسی به امیرالمومنین برای بر عهده گرفتن سرپرستی ایتام، برگزاری مسابقات متعدد از وصیت نامه امیرالمومنین به فرزند بزرگوارشان امام حسن مجتبی علیه السلام و با توجه به اینکه در سال جاری روز شهادت معلم شهید انقلاب اسلامی شهید مطهری و هفته معلم مصادف با این ایام می‌باشند انجام مجموعه‌ای وسیع از برنامه‌ها در مدارس و نیز برگزاری مسابقه بزرگ از نامه امام علی به مالک اش‌تر برای کارکنان دولت توسط سازمان بسیج کارمندان از جمله برنامه‌های این ایام خواهد بود.

وی افزد: برگزاری مراسم جشن میلاد در شب 13 رجب در مساجد، تکایا و مکان‌های مذهبی و بقاع متبرکه همراه با بیان فضایل امیرالمومنین (ع)، قرائت زیارت امین الله می‌باشد، برگزاری همایش‌های علمی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تحت عنوان آشنایی با سبک زندگی علوی در دانشگاه‌ها و نهادهای اجرایی و فرهنگی و انجام برنامه‌های ویژه نیروهای مسلح از دیگر برنامه هاست.

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر در پایان تصریح کرد: ایجاد یک فضای تبلیغی، فرهنگی و معرفتی مناسب در ایام میلاد نور (میلاد مسعود حضرت جواد الائمه علیه السلام تا میلاد مسعود حضرت امیر المومنین علی علیه السلام) را فرصتی مناسب است تا در شرایط حساس کنونی که دشمن برای مقابله با نفوذ و اقتدار نظام اسلامی همه توان خود را بسیج کرده است ما با معرفی هر چه بیشتر فضایل و تعالیم امیر المومنین علیه السلام به جامعه خود و جامعه جهانی گامی دیگر را در جهت گسترش فرهنگ و ارزشهای اسلامی برداریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار