فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بابلسر:

آمریکا در حال چشاندن طعم تجربه ویتنام به عربستان است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بابلسر گفت: امروز عربستان از سه جبهه عراق، بحرین و یمن محاصره شده و این در حالی است که آمریکا در حال چشاندن طعم تجربه ویتنام به عربستان است که عربستان به جای عبرت از تاریخ، تجربه را تجربه می‌کند.
کد خبر: ۸۵۱۳۴۷۴
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳

 


 


 

خبرگزاری بسیج مازندران، موسی حسین‌نژاد اظهار کرد: یکی از مسائل مهم و بزرگ که در هر سال در ابتدای آن اتفاق می‌افتد سخنان مقام معظم رهبری است که امسال متفاوت از سال‌های قبل انجام گرفت و هنوز تحلیل‌گران مسائل سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نتوانستند آن را تحلیل کنند.

 

وی بیان داشت: این موضوع برگرفته از نگاه راهبردی و نگاه کلانی است که در این برهه و شرایط حساس مقام معظم رهبری برای مسئولان و آحاد مردم تبیین و ترسیم کردند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بابلسر تصریح کرد: این شعار با برخوردار بودن از پیچیدگی خاص، مسئولان و مردم را به سمت درک عمیق از مسائل انقلاب و تجزیه و تحلیل انقلاب اسلامی در همه ابعاد مختلف با بهره‌گیری از راهبرد همدلی و همزبانی فرا می‌خواند.

 

به گفته حسین‌نژاد راهبردهایی که در این شعار توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد به مثابه موتور محرکه در راستای پیش‌برندگی انقلاب مورد تاکید قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه شرط محقق شدن شعار سال این است که مسئولان و مردم به باور و درک صحیح و درست از این شعار دست پیدا کنند تاکید کرد: مسئولان و مردم با کار جمعی و گروهی که در آموزه‌های دینی ما به کرات به آن توصیه شده باید تلاشی همه‌جانبه برای محقق شدن و پیاده‌سازی شعار سال انجام دهند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بابلسر با اشاره به اینکه سال 94 یک سال سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده برای انقلاب اسلامی ما است، بیان داشت: چون شروع سال نو با چند تحول و موضوع سیاسی خاص و برجسته همراه بود امسال سرنوشت‌ساز است.

 

وی در پاسخ به این سئوال که چرا امسال سرنوشت‌ساز است، گفت: موضوع داخلی که مرتبط با مباحث هسته‌ای است، بحث تحولات منطقه‌ای آنچه که در صحنه تحولات میدانی در سوریه، عراق و یمن شاهد آن هستیم و یا آنچه که در مباحث فرامنطقه‌ای در صحنه سیاست بین‌المللی بر سر ایران توسط کشورهای غربی و اتحادیه اروپا در باب تحریم از سوی ایالات متحده آمریکا اجماع فراگیری صورت گرفت، سبب شده تا امسال سال سرنوشت‌سازی برای ما باشد.

 

حسین‌نژاد ادامه داد: بزرگ‌ترین مشکل اساسی دشمن با جمهوری اسلامی ایران ایستادگی ملت بزرگ ایران در برابر جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا است که ایران را تبدیل به یک الگو برای ایستادگی آزادگان دنیا در برابر خواسته‌های نامشروع و بی‌اساس شیطان بزرگ کرده است.

 

وی با تاکید بر اینکه دشمن در پی شکستن مقاومت ایران است، بیان داشت: دنیای غرب برای تسخیر ایران و قلب دنیای اسلام یک برنامه دارد که بیشتر شبیه یک طنز و بلوف سیاسی شده است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها 9 گزینه را علیه ملت ایران در دستور کار دارند که شامل دو گزینه دیپلماتیک، سه گزینه نظامی، سه گزینه براندازی و یک گزینه مهار منطقه‌ای ایران است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بابلسر بیان کرد: در سال 88 و در فتنه همان سال گزینه مطلوب و مورد نظر آمریکا براندازی بود که ملت به پشتوانه رهبری ناکارآمدی این گزینه را به آمریکایی‌ها نشان دادند اما تاکتیک دشمن در یک چرخش در سال 93 متمرکز بر گزینه دیپلماتیک شد تا تعامل صورت پذیرد اما سال 94 در گزینه دیپلماتیک استراتژی دشمن معطوف به مذاکره، با رویکرد اقناع است.

 

وی تصریح کرد: در گزینه مذاکره سه شرط باید محقق شود تا تاکتیک تبدیل به استراتژی شود که براساس آن ایران بپذیرد که قدرت هسته‌ای نیست، ایران بپذیرد که از حزب‌الله و محور مقاومت حمایت نخواهد کرد و ایران بپذیرد در تغییر نقشه منطقه جایگاهی نداشته و اثرگذار نیست.

 

به گفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بابلسر آمریکایی‌ها در محاسبه سیاست‌گذاری خود در معادلات منطقه دچار بحران شدند و ناکارآمدی سران کاخ سفید در صحنه تحولات سیاسی مصر، عراق و سوریه کاملا از عدم توان آنان در برقراری توازن در منطقه حکایت دارد.

 

وی افزود: اگر چه آنان موفق شدند در مصر جریان اسلامی را از حاکمیت کنار بزنند و جریان هم‌سو با خود را بر سر کار بیاورند اما این محاسبه در عراق برای آمریکا نه تنها نتایجی را در بر نداشت بلکه آمریکا را دچار بن‌بست سیاسی و نظامی کرد.

 

حسین‌نژاد ادامه داد: کاخ سفید ابتدا برای تجزیه عراق شمشیر داعش را تیز کرد ولی به‌دلیل شکل‌گیری جبهه واحد مردمی در برابر مزدوران برای برون‌رفت از این بن‌بست سیاسی ائتلاف ضد داعش را برای بازیگری و مشروعیت‌بخشی به حضور خود در صحنه سیاسی شکل داد.

 

وی اظهار کرد: مردم عراق در جریان آزادسازی تکریت حضور نظامیان آمریکایی را در کنار خود نپذیرفتند و نشان دادند که می‌شود بدون حضور به اصطلاح یک قدرت پوشالی در برابر تکفیرهای اجاره‌ای به پیروزی رسید.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بابلسر گفت: امروز عربستان از سه جبهه عراق، بحرین و یمن محاصره شده و این در حالی است که آمریکا در حال چشاندن طعم تجربه ویتنام به عربستان است که عربستان به جای عبرت از تاریخ، تجربه را تجربه می‌کند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار