یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه ادعا داریم نخستین و پیشروترین حامی مردم در دنیا هستیم، گفت: ایران شروع‌کننده هیچ جنگی در دنیا نخواهد بود.
کد خبر: ۸۵۱۳۹۴۲
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸

 



 



خبرگزاری بسیج مازندران، سردار عیسی کاکویی در دومین یادواره شهدای روستای اناردین بخش گهرباران میاندورود که با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، فرماندار میاندورود، مسئولان بخش و شهرستان، مردم و خانواده‌های معظم شهدا در مسجد این روستا برگزار شد با بیان اینکه ما در دنیا شروع‌کننده هیچ جنگی نیستیم و نخواهیم بود، اظهار کرد: در ماجرای یمن، سوریه، عراق، افغانستان و ماجراهای آینده شروع‌کننده هیچ جنگی نخواهیم بود.

 

وی تصریح کرد: آن‌ چیزی که در جنگ‌های دنیا اتفاق افتاده تقلیل و تضعیف روحیه بوده است ولی در جنگ هشت ساله مقدس ایران آن‌ چیزی که انسان‌سازی کرد روحیه همراه با بصیرت بوده است.

 

کاکویی با تاکید بر این نکته مهم که جنگ هشت ساله در کشورمان هیچ‌ وقت آثار منفی بر جامعه نداشته است، بیان کرد: به‌ دلیل این ارزش‌ها باید میراث‌داری کنیم تا به اصل جنگ لطمه وارد نشود.

 

فرمانده سابق دانشکده پلیس ناجا از هشت سال دفاع مقدس به‌ عنوان سند افتخار همه مبارزات دنیا یاد کرد و گفت: به شهدا توسل کنیم شاید خدا به ما لطف کرد تا دل مردم ما به نورانیت اسلام روشن شود.

 

وی اظهار کرد: شهیدان به‌دنبال نام و نان نبودند، آدم‌های گمنامی بودند که صبوری، صداقت، شجاعت و صلابت از ویژگی‌های آنها بود.

 

مشاور هماهنگی و ارتباطات شهردار تهران با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدا برای دفاع از ایران اسلامی و ارزش‌های اسلام و انقلاب فرزندان دلیر و رشید خود را به مبارزه با دشمنان هدایت کردند، ادامه داد: ما هر چه داریم از برکت خون شهداست و باید همیشه خانواده‌های شهدا را مورد تکریم قرار دهیم.

 

این مسئول با بیان اینکه همگان باید از روحیه صبر و مقاومت خانواده‌های معظم شهداء الگو بگیرند، افزود: روحیه صبر و استقامت این خانواده‌های بزرگوار بنا و اساس انقلاب اسلامی ایران را استوار کرده است.

 

کاکویی با بیان اینکه شهیدان و جانبازان سرفراز انقلاب اسلامی، ایثار و جانفشانی را تا سرحد کمال به نمایش گذاشتند، تصریح کرد: بدون تردید امنیت ایران اسلامی مرهون رشادت‌ها و از خودگذشتگی شهدا و جانبازانی است که با نثار جان خود این انقلاب را بیمه کردند.

 

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه با داعش نمی‌شود به مانند آنها برخورد کرد،بیان کرد: داعش وقتی زمینی را تصرف می‌کند سرزمین سوخته تحویل می‌دهد.

 

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه داعش 600 جوان بی‌گناه دانشکده هوایی در موصل را به خط می‌کند، سرها را جدا و به دجله می‌اندازد و جنازه‌ها را در تپه‌ای دفن می‌کند، تصریح کرد: این جنایت‌کاری تاریخ است.

 

مشاور هماهنگی و ارتباطات شهردار تهران با اعلام اینکه سنی افراطی داعش می‌شود،خاطرنشان کرد: داعش می‌خواهد چهره اسلام را مخدوش کند.

 

کاکویی با بیان اینکه طالب هیچ جنگ و درگیری نیستیم، ادامه داد: عربستان در 28 روز با حدود هزار فروند هواپیمای جنگنده به کشور یمن حمله کرد که این دور از انسانیت است.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه ما به هر کسی فضای روشنی می‌دهیم و حتی منتظریم تا لحظه آخر برگردد، گفت: کسانی که در دنیا علم کینه و دشمنی به‌پا می‌‌کنند از ما نیستند.

 

در این مراسم از خانواده‌های معظم شهدا با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

 

روستای 350 نفری اناردین محل تولد شهیدان نورالله معافی، حسین معافی، باباعلی معافی، رضاعلی دوستدار و یعقوب‌علی قربانی و همچنین زادگاه زنده یاد جابر معافی سرپرست فقید خبرگزاری فارس در مازندران نام ماندگار عرصه خبر است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها