رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم ها لغو شود یا نشود باید به اقتصاد مقاومتی توجه شود، گفت: با ایجاد اختیارات دولت مردان با پشتوانه قانون حتماً اقتصاد به مردم واگذار شود و باحضور مردم در صحنه اقتصاد عوض شود.
کد خبر: ۸۵۱۳۹۴۳
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰

 


 


خبرگزاری بسیج مازندران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته در اجلاسیه شهدای شاهرود درخصوص بیکاری در جامعه گفت:در حال حاضر در جامعه بیکاری وجود دارد این به این معناست که پیام شهدا محقق نشده است.

 

وی افزود: فقط استقامت نیست باید امروز اقتصاد داشته باشیم و نقش بزرگ منابع مادی و نیروی انسانی جوان و متعهد و متخصص که شغل ندارند مهم است.

 

لاریجانی با بیان اینکه 42 درصد فارغ التحصیلان ما بیکارند، اظهار کرد: فرصت بزرگی است مدیران باید تلاش کنند.

 

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه  این رفتار اقتصادی در شان ملت و میراث شهدا نیست، خاطرنشان کرد: در جامعه ضعف مدیریت وجود دارد، که سیاست اقتصاد مقاومتی راه حل آن است.

 

لاریجانی با توجه به اینکه در مجلس قوانین خوبی تصویب شده است،  افزود: مدیران باید به سخن رهبری توجه کنند و اقتصاد را میدان جهاد ببینند و در میدان اقتصاد کارآفرینی و مجاهدت باشد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه زمینه حضور مردم در اقتصاد را فراهم کنید، گفت: مدیران اقتصادی زمینه حضور مردم در اقتصاد را فراهم و به جوانان کارآفرین کمک کنند.

 

لاریجانی با اشاره به اینکه  بانک ها باید به تولید کمک کنند، اظهار کرد: رهبر انقلاب به بانک ها متذکر شدند و باید بیانات رهبری را جدی گرفت و ما در مجلس پیگیری می کنیم تا تولید کشور راه بیفتد.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تگاه جهادی در عرصه اقتصاد گفت: امروز تولیدگر خدمت بزرگی به کشور می کند که در این عرصه باید نگاه جهادی باشد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی، کلید کار را حرکت در جهت تولید دانست و افزود: مدیران باید فعال وارد این عرصه شوند.

 

وی با بیان اینکه راه را رهبری مشخص کردند، گفت: تحریم ها لغو شود یا نشود باید به اقتصاد مقاومتی که محورش تولید است و سبب رفع مشکلات اقتصادی کشور می شود توجه شود.

 

لاریجانی با اشاره به اینکه  اقتصاد مقاوتی مهمترین پشتوانه و عزت مردم را رقم می زند، تصریح کرد: نقطه قوت کشور ما  اقتصاد است که باید منابع کشور در تولید راه اندازی شود.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مدیران کل کشور و نمایندگان مجلس باید نکته رهبری در ابتدای سال و تاکید بر همدلی را جدی بگیرند تا رونق تولید و رونق اقتصاد در کشور و کارآفرینی را محقق کنند.

 

وی با بیان اینکه دولت زحمات خوبی در این زمینه کشیده است، گفت: این همت را در حوزه اقتصاد به خرج دهیم و اختلافات نظر را کنار بگذاریم و رونق اقتصادی را محقق کنیم.

 

لاریجانی در خصوص اینکه در مجلس قانون رفع موانع رکود مصوب شد، افزود: با ایجاد اختیارات دولت مردان با پشتوانه قانون حتماً اقتصاد به مردم واگذار شود و باحضور مردم در صحنه اقتصاد عوض شود.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به عرصه کشاورزی گفت: باید نگاه حمایتی داشته باشیم و وام با سود کم بدهیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در مجلس مبلغی را از پول یارانه کمک به کشاورزان در سود بانکی پایین و در بخش تولید و معدن دولت همه قوانین را دارد و دستش باز است در رونق تولید استفاده کند.

 

رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه  مدیران به تولید کنندگان کمک کنند، گفت: در مجلس هم حمایت می کنیم تا مشکلات مرتفع شود و این حرکت اصیل به نتیجه خواهد رسید و مشکلات حل خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها