قائم مقام دبیر ستاد احیاء امر به معروف استان تهران:
قائم مقام دبیر ستاد احیاء امر به معروف استان تهران گفت: ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر موضوع آموزش ضمن خدمت کارکنان را از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، پیگیری می‌کند که به زودی ابلاغ می‌شود.
کد خبر: ۸۵۱۴۲۶۰
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی ستاد احیاء مرکز، سید احمد حسینی در همایش فصلی دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات کل استان تهران در رابطه با برنامه‌های سال 94 ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر گفت: در حوزه امر به معروف به 14 دستگاه، برنامه ابلاغ شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه همواره مجموعه‌ای از برنامه‌ها در دولت‌های مختلف در حوزه عفاف و حجاب پیگیری و از طریق وزارت کشور ابلاغ می‌شود افزود: دبیران شوراهای امر به معروف در ادارات کل مسئولیت تهیه گزارشی از روند تحقق خواسته‌های وزارت کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی در این حوزه را برعهده دارند.

حسینی افزود: ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر بر اساس این ابلاغیه‌ها، چک لیستی تهیه کرده است و بازرسانی بر اساس آن چک لیست به دبیران شوراها مراجعه و از روند اجرای این ابلاغیه در دستگاه ذیربط گزارش تهیه می‌کنند.

قائم مقام ستاد احیاء امر به معروف استان تهران تصریح کرد: دبیران شوراهای امر به معروف، موضوع نظارت بر اجرای ابلاغیه در طول سال در ادارات را مد نظر دارند.

وی بر لزوم مستندسازی در راستای اقدامات شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات تاکید کرد و گفت: راهکار گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، بیان مستند فعالیت‌های این حوزه است تا مردم و افکار عمومی از این خدمات آگاهی یابند.

حسینی ایجاد فضای مناسب در سایت یا سامانه اطلاع‌رسانی اداراتی که شورای امر به معروف و نهی از منکر در آن فعالیت دارند را برای گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر لازم و ضروری دانست و افزود: دبیران شوراهای باید بخشی از سایت‌های دستگاه متبوع خود را به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اختصاص دهند.

قائم مقام دبیر ستاد احیاء امر به معروف استان تهران با تاکید بر لزوم استفاده از نشریات درون سازمانی در رابطه با تحقق اهداف ستاداحیاء امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات کل باید از طریق این راهکارها اقدامات خود را در حوزه امر به معروف را به اطلاع افراد برسانند.

وی گفت: همچنین دبیران شوراها، باید حداقل 3 مصداق معرف و 3 مصداق منکر اداره‌ای که در آنجا فعالیت می‌کنند را شناسایی کنند.

حسینی موضوع آموزش در امر به معروف و نهی از منکر را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: قلب امر به معروف و نهی از منکر آگاهی از این فرضیه، جوانب و ابزارهای اجرای آن دانست.

قائم مقام دبیر ستاد احیاء امر به معروف استان تهران ادامه داد: بر این اساس در بحث آموزش، محورهای ضروری، آموزش اعضای شوراها، هسته‌های یاوران معروف، مدیران منتخب و کارکنان هستند.

وی تاکید کرد: ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر موضوع آموزش ضمن خدمت کارکنان را از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیگیری می‌کند که به زودی ابلاغ می‌شود و همچنین تشویقی برای شرکت در آموزش‌های ضمن خدمت ارائه می‌‌شود.


ارسال نظرات