خبرهای داغ:
یکی از مراجع معظم تقلید شیعیان در قم گفت: صداوسیما به عنوان دانشگاه عمومی باید با برنامه ریزی دقیق و منسجم و تولید آثار رسانه ای قوی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جوان تلاش کند.
کد خبر: ۸۵۱۴۴۸۸
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله حسین نوری همدانی روز دوشنبه در دیدار رییس و اعضای اتاق فکر بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم با بیان اینکه صداوسیما نقش بسیار موثری در شکل گیری، تثبیت و ترویج فرهنگ دینی و مذهبی در جامعه دارد، اظهار کرد: بسیاری از اقدامات و فعالیت هایی که با اخلاص انجام می شود و می تواند الگو برای دیگر افراد باشد، باید اطلاع رسانی شود، باید به مردم نشان داده شود و باید تولیدات رسانه ای عمیق و اثرگذار خلق شود.
وی با بیان اینکه دشمنان با برنامه ریزی دقیق و منسجم تفکرات شوم خود را در قالب سریال و مستند برای منحرف کردن جوانان از طریق شبکه های ماهواره ای به نمایش می گذارند، افزود : راه مقابله با این توطئه های شوم رسانه ای، خلق تولیدات فاخر و اثرگذار می باشد.
آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه باید استعدادهای هنری شناسایی و از آنان استفاده شود، ابراز کرد: نوشتن و نویسندگی برای حوزویان ضروری است و باید همه طلاب و اساتید نسبت به این امر مهارت یابند.
این مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از سخنان اخیر رییس جمهور در جمع فرماندهان انتظامی گفتند: مسؤولان از طرح مسائلی که حاشیه سازی در کشور را به دنبال دارد پرهیز کنند.
وی افزود: نمی توان در برابر این اظهار نظرها سکوت اختیار کرد.
این مرجع تقلید با بیان این که نظام اسلامی ما بحمدلله یک نظام ممتاز از جمیع جهات است، خاطرنشان کرد: قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی ما غیر از امر به معروف و نهی از منکر نیست.
وی تصریح کرد:اسلام دین جوش و خروش و حرکت است و قرآن کریم وظایفی را برای تک تک مسلمانان مشخص کرده است.
آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به حملات عربستان سعودی به یمن اشاره کرد و گفت: اینها برای بقای خودشان در برابر خواست استکبار سر تعظیم فرود آورده اند و هر دستوری که از جانب آنان صادر می شود، اجرا می کند.
این مرجع تقلید ضمن بیان اهمیت تشکیل بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم، بر ضرورت بازدید اساتید سطوح عالی حوزه از مناطق عملیاتی جنوب و غرب تاکید کرد و افزود: این سفر راهیان نور حرکتی ارزشمند است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر عابدی رییس بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 200 نفر از اساتید سطوح عالی و نخبگان حوزه علمیه قم عضو بسیج اساتید هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها