خبرهای داغ:
رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: طلاب و اساتید حوزه های علمیه نباید نسبت به تحولات بین المللی و بویژه جهان اسلام بی تفاوت باشند، باید با مطالعه تحلیل درستی از وضعیت کنونی منطقه به مردم ارائه کنند.
کد خبر: ۸۵۱۴۴۹۰
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله محمد یزدی روز دوشنبه در دیدار رییس و اعضای اتاق فکر بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت آگاهی بخشی به اساتید در خصوص اخبار و رویدادهای جهان اسلام اظهار کرد: اساتید با توجه به نفوذ کلامی که در میان طلاب و مردم دارند، می بایست علاوه بر آگاهی نسبت به تحولات بین المللی و منطقه، تحلیل درستی نسبت به شرایط کنونی کشورهای اسلامی و نقش مقاومت در برابر جبهه کفر به طلاب و مردم ارائه کنند.
وی افزود: طلبه و استاد حوزه های علمیه باید بدانند که در دنیا چه می گذرد، مثلا اگر کسی از آنها پرسید که چرا عربستان سعودی به یمن حمله کرده است، هم علت را بگوید و هم تحلیلی از وضعیت جهان اسلام ارائه کند.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قمتشکیل بسیج اساتید حوزه علمیه قم را اقدامی مقدس دانست و گفت: محور اصلی اقدامات شما ضمن تعامل مستمر با نهادها و مراکز اثرگذار حوزه های علمیه و بهره مندی از فرمایشات و رهنمودهای مراجع معظم تقلید و علما، آگاهی بخشی نسبت به اساتید و نخبگان نسبت به جهان اسلام است.
وی با بیان اینکه رسالت طلاب و اساتید تنها درس خواندن و درس دادن دروس حوزوی نیست، اظهار کرد: معتقدم حوزه علمیه قم و تمامی حوزه های علمیه باید نسبت به عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی اهتمام داشته باشند و خط قرمز های نظام را بشناسند و در برابر اقداماتی که موجب تضعیف این نظام مقدس می شود، موضع به جا و بحق داشته باشد.
آیت الله یزدی خطاب به اعضای اتاق فکر بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم گفت: با تمام احترامی که به حوزه علمیه نجف قائل هستم حوزه علمیه قم بزرگترین حوزه علمیه جهان تشیع است، باید به طور مستمر گزارش اقدامات خود را به مراجع معظم تقلید و مدیران حوزه علمیه قم و علمای برجسته ارائه کنید و در راستای پیشرفت ، از رهنمودهای آنان بهره مند شوید.
رییس بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 200 نفر از اساتید سطوح عالی و نخبگان حوزه علمیه قم عضو بسیج اساتید هستند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر عابدی افزود: ارائه اخبار و رویدادهای جهان اسلام و بویژه منطقه غرب آسیا به اساتیدبسیجی جهت آگاهی بخشی و داشتن تحلیل نسبت به حوادث و رخدادها یکی از اقدامات اصلی این نهاد است.
وی با بیان اینکه برنامه هایی از قبیل بازدید از مراکز علمی و تحقیقاتی و پژوهشی جزو برنامه های این نهاد برای اساتید می باشد، اظهار کرد: سال گذشته تعدادی از اساتید از منطقه اقتصادی و انرژی عسلویه بازدید کردند و امسال نیز بازدید از تاسیسات هسته ای و پژوهشگاه رویان در دستور کار است.



ارسال نظرات
پر بیننده ها