خبرهای داغ:
فرمانده سپاه نهاوند گفت: صبح امروز مرحله نخست رزمایش الی بیت‌المقدس با سازمان‌دهی و استقرار ۳ گردان تاکتیکی و رمز یا علی‌ابن‌ ابی‌طالب (ع) در منطقه عمومی پادگان قدس نهاوند آغاز شد.
کد خبر: ۸۵۱۵۲۵۲
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، کامران کریمی با بیان اینکه امروز مرحله نخست رزمایش الی بیت‌المقدس با سازماندهی و استقرار ۳ گردان تاکتیکی و رمز یا علی‌ابن‌ ابی‌طالب (ع) در منطقه عمومی پادگان قدس نهاوند آغاز شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این رزمایش 2 روزه سنجش میزان آمادگی بسیجیان عضو گردان بیت‌المقدس در مقابله با دشمن در شرایط سخت است.

وی گفت: از شب قبل نیروهای شرکت‌کننده در رزمایش در حال آماده‌باش کامل بودند و از ساعت 6 صبح امروز هر 3 گردان فراخوان و به‌موقع در محل پادگان قدس نهاوند حضور پیدا کردند و پس از ورزش صبح‌گاهی در چادرهای خود استقرار یافتند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند افزود: در این رزمایش دو روزه بسیجیان سازماندهی شده با لباس‌های یک دست و مرتب با شیوه‌های نوین مبارزه با دشمنان در جنگ‌های داخلی و خارجی آشنا می‌شوند وزیر نظر مربیان خود به شکل عملی در منطقه آن را تمرین می‌کنند.

وی اظهار کرد: نیروهای حاضر در این رزمایش از سه گردان بیت‌المقدس حوزه‌های مقاومت بسیج حضرت رسول (ص)، شهید همت شعبان و شهید سلگی شهر فیروزان هستند که برای برگزاری این رزمایش با بالاترین کیفیت در چند روز گذشته با فرماندهان آنها جلسات توجیهی در محل حوزه‌ها و گردان‌ها برگزار شد.

کریمی بیان کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این رزمایش امدادرسانی و مقابله با بحران در زمان وقوع حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و طوفان است که بسیجیان چگونه به آسیب دیدگان کمک کنند و نظم و امنیت منطقه را برقرار کنند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: در حین برگزاری رزمایش مسابقات فرهنگی و مراسم جشن ولادت حضرت علی (ع) و روش‌های مبارزه با جنگ نرم نیز آموزش داده می‌شود. برنامه‌ریزی رزمایش به‌گونه‌ای است که بسیجیان در این رزمایش ضمن آموزش‌های تئوری و عقیدتی سیاسی، توان رزمی و دفاعی خود را تمرین می‌کنند.

وی اظهار داشت: بخش‌های مهم این رزمایش شامل دفاع از کوی و برزن، عملیات امداد و نجات و انجام عملیات پدافندی دورتادور نهاوند با نظارت مسئولان شهرستانی و استانی است.

‌کریمی افزود: در هر گردان بیت‌المقدس 20 نفر ارکان اصلی 9 دسته حلقه صالحین بسیج پایگاه‌ها و درمجموع تعداد هر گردان 234 نفر و این رزمایش به استعداد 750 نفر با همراه مربیان به مدت دو روز انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات