خبرهای داغ:
به مناسبت روز صنعت برق و روز جهانی کار و کارگر با حضور مسئولان استانی و صنعت برق استان همدان از 37 کارگر نمونه شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تجلیل شد.
کد خبر: ۸۵۱۵۳۹۲
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در مراسم روز صنعت برق و کار و کارگر با تبریک اعیاد ماه رجب و این روز به تمام تلاشگران این عرصه اظهار داشت: روز جهانی کار و کارگر بهانه‌ای است برای تکریم انسان‌هایی که تمام همت خود را برای آبادانی و پیشرفت جامعه قرار می‌دهند.

حاجی‌رضا تیموری با بیان اینکه ارج نهادن به کار کارگران از توصیه‌های موکد پیامبران و امامان بوده، افزود: کار جوهره آدمی است و وجود آدمی به کار و تلاش وابسته است و چرخ زندگی انسان با کار و تلاش می‌چرخد.

وی ابراز داشت: بدنه اصلی هر ارگانی را کارگران تشکیل می‌دهند و نیروی انسانی بزرگ‌ترین سرمایه هر کشوری به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به جایگاه کار و کارگر در اسلام تصریح کرد: در دین اسلام از کار کردن به عنوان عبادت یاد شده و در آثار دینی عبادت 70 جزء دارد که بزرگ‌ترین و برترین آنها کار است.

وی با بیان اینکه از کارگری که برای اداره زندگی تلاش می کند به عنوان «جهادکننده در راه خدا» نام برده می‌شود، ادامه داد: زیرا آنها چرخ تولید و صنعت کشور با همت و اراده کارگران در حرکت است و روز به روز شاهد پیشرفت و توسعه کشور در تمام زمینه‌ها هستیم.

تیموری تصریح کرد: اگر امروز از استقلال و خودکفائی حرف می زنیم همه در سایه تلاش و همت کارگران عزیز این مرز و بوم است.

به گفته وی کار و تلاش یکی از عوامل مهم در توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع بوده و اصولاً کار عرصه نمایش قدرت واقعی ملت هاست و هر اندازه که ملتی در وادی کار و تلاش کوشاتر باشد دستیابی به افق های مطلوب و توسعه بیشتر برای آن ملت فراهم‌تر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان یادآور شد: احساس مسئولیت کارگران و کارکنان بسیار ستودنی است چراکه شاخص شدن یک سازمان به داشتن نیروی انسانی دلسوز و توانمند است.

وی ادامه داد: در محضر خدا کار یدی، فکری و اجرایی تفاوتی ندارد و کار و عمل اگر صالح و در راه رضایت خدا و خلق خدا و همراه با ایمان باشد ارزشمند است.

تیموری ابراز داشت: یكی از معیارهای كارگر نمونه این است كه كارش همراه با علم و دانش باشد و در هر موقعیت و جایگاهی به نحو احسن وظایف و کارها را انجام دهد.

وی با بیان اینکه حوزه‌های کاری ما خطرآفرین است و اگر غفلت کنیم اثرات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت، گفت: اگر فضا ایمن باشد بهره‌وری افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: رعایت مقررات ایمنی در صنعت برق و سایر حوزه‌های کاری الزامی است چراکه رعایت اصول ایمنی در درجه اول قرار دارد و همیشه باید در اولویت کارها باشد.

وی خاطرنشان کرد: احساس رضایت و شور و نشاط و داشتن اراده پولادین برای غلبه بر مشکلات و همدلی نیز از ویژگی‌های کارگران و تلاشگران عررصه صنعت برق است.

تیموری یادآور شد: شرکت توزیع نیروی برق استان همدان طی سال گذشته توفیقات و موفقیت‌های بسیاری را در ارزیابی‌های مختلف استانی و کشوری کسب کرد که این موفقیت‌ها مرهون تلاش تمام زحمتکشان در این مجموعه است.

وی با اشاره به نامگدازی امسال با عنوان سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: این شعار نقشه راهی برای تمام مردم در هر جایگاهی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: کارگران و کارمندان نیز باید برای تحقق شعار سال جدید به دنبال راهکارهای مناسبی در حوزه کاری خود باشد و همدلی و همزبانی را محور مباحث قرار دهند.

وی ابراز داشت: امید است با همت والای تمام کارگران و کارکنان بتوانیم گام بزرگی در صنعت برق برداریم و از چالش‌های پیش روی این صنعت بکاهیم و با افزایش در سرعت و بالابردن کیفیت خدمات‌رسانی، رضایت مشترکین را بهتر از قبل فراهم کنیم.

تیموری با اشاره به راهبردهای شرکت تأکید کرد: افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه‌ها و کیفیت برق تحویلی به مشترکان، توجه جدی به نگهداری و بهره‌برداری از تأسیسات، افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر و استفاده از مولدهای مقیاس کوچک در استان از جمله راهبردهای شرکت توزیع نیروی برق استان است.

وی ادامه داد: وزارت نیرو از توسعه و مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی حمایت می کند و استان آمادگی پذیرش سرمایه‌گذاران را دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه طراحی، ساخت و راه‌اندازی نیروگاه‌های تولید برق مقیاس کوچک و تولید پراکنده باید در اولویت کارها باشد، گفت: امروزه انرژی الکتریکی از اساسی‌ترین ارکان توسعه استان و کشور به شمار می‌رود و زندگی بدون انرژی میسر نیست.

به گفته وی خدمتگزاران کوشا و پرتلاش شرکت برق استان همدان توانسته‌اند 100 درصد جمعیت شهر و روستا را از نعمت برق برخوردار کنند و در حال حاضر به 663 هزار مشترک برق در استان خدمات‌رسانی می‌شود.

تیموری با بیان اینکه امروز نیز همراهی و مشارکت بیشتر مردم را طلب می‌کنیم، افزود: همدلی و همراهی مردم موجب خواهد شد تا همه از نعمت روشنایی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف برای استمرار جریان برق و جلوگیری از خاموشی آن است، گفت: حدود 10 هزار مگاوات از قدرت نصب شده نیروگاه‌های کشور وابسته به پتانسیل آب پشت سدهاست و با توجه به اینکه آب پشت سدها کم است، اگر بهینه مصرف نکنیم در تابستان با چالش کمبود نیرو مواجه خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان صرفه جویی حدود 3 هزارمگاوات را ضامن عبور از گرمای تابستان بدون خاموشی عنوان کرد و افزود: در اجرای این مهم سهم هر مشترک در کشورخاموش کردن یک لامپ 100 واتی است.

وی از مهمترین اقدامات امسال را بحث کاهش تلفات دانست که نیاز به مدیریت و کاری جهادی دارد و تصریح کرد: باید در هر روز اولین تیتر دستور کارمان کاهش تلفات انرژی برق باشد و با قوت به تعهدات خود پایبند باشیم.

تیموری با اشاره به اقدامات اجرایی در سال 93 اظهار داشت: شناسایی 10 هزار و 800 انشعاب غیرمجاز و تبدیل 6 هزار مورد آن به انشعاب مجاز و ثبت 4 هزار و 800مورد آن در سیستم و دریافت بهای مصرفی انرژی از جمله این اقدامات است که در مجموع موجب جلوگیری از هدررفت 55 میلیون کیلووات ساعت انرژی شده است.

وی با اشاره به تست و بازرسی لوازم اندازه گیری 190 هزار مشترک در سال گذشته یادآور شد: از این میزان حدود 5 درصد معادل 10هزار کنتور خطا داشته و نسبت به اصلاح آنها اقدام شد که به سبب آن 135 میلیون کیلووات ساعت کسر مصرف محاسبه و بهای آن دریافت شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اضافه کرد: با شناسایی و جمع آوری برق‌های غیر مجاز و تست و بازرسی لوازم اندازه گیری در سال گذشته شرکت موفق شد، به میزان 190 میلیون کیلووات ساعت به ارزش 80 میلیارد ریال از پرت انرژی جلوگیری کند که این میزان انرژی محاسبه شده معادل 5.5 درصد تلفات شبکه‌های توزیع برق استان همدان را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه تلفات انرژی در پایان سال 93 با توجه به اقدامات انجام شده به 14.7 درصد رسید، بیان داشت: امید است این میزان با همت والای شما به 11.7 در سال 94 و در در افق 1404 به 5 درصد برسد.

تیموری با اشاره به طلب 64 میلیارد تومانی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از مشترکین تصریح کرد: در راستای سرویس‌دهی بهتر به مشترکان به زودی با انتقال اطلاعات از main مددباختر اراک به main همدان سایت مشترکین در مرکز شرکت راه اندازی می‌شود که با این اقدام انجام اصلاحات سیستم و بروزرسانی وصول صورتحساب‌ها و زمان پاسخگویی به مشترکین به صورت آنلاین خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با همفکری و همکاری و تعامل در بین همکاران و مسئولان می‌توانیم به اهداف برسیم.

در پایان این مراسم از 37 نفر از کارگران نمونه شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات