شصت و ششمين نشست هيئت اجرايي شوراي المپيك آسيا پنج‌شنبه در تهران با حضور شيخ احمد رئيس شوراي المپيك آسيا برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۰۹۸۷
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، شصت و ششمين نشست هيئت اجرايي شوراي المپيك آسيا پنج‌شنبه در تهران با حضور شيخ احمد رئيس شوراي المپيك آسيا برگزار شد. شيخ احمد در حاشيه اين اجلاس نشست‌هايي جداگانه با گودرزي وزير ورزش و هاشمي رئيس كميته المپيك هم برگزار كرد كه در اين نشست‌ها درباره حضور بانوان در بازي‌هاي آسيايي، المپيك، امكانات ورزشي ايران و استحقاق ايران در دريافت كرسي صحبت شد. 
 
هاشمي رئيس كميته المپيك در نشست با شيخ احمد رئيس شوراي المپيك آسيا درباره كرسي دادن مجامع بين‌المللي به ايران گفت: با توجه به اينكه شيخ احمد رئيس شوراي المپيك آسيا، رئيس آنوك و مهره تأثيرگذار در كميته بين‌المللي المپيك هست و هميشه نگاه ويژه‌اي به ورزش كشور اسلامي ايران داشته درخواست داريم تا در گرفتن پست‌هاي كليدي و كيفي تاثيرگذار حمايت‌هاي لازم را از ما داشته باشد. ما اين درخواست را قبلاً در اينچئون هم داشتيم و او هم قول داد تا حمايت ويژه‌اي داشته باشد.  شيخ‌احمد فهد آل صباح، رئيس شوراي المپيك آسيا گفت: ايران به عنوان يك كشور قوي در ورزش قاره آسيا مستحق دريافت كرسي‌هاي بيشتر، مهم و اثرگذارتر است و تمام توانم را مي‌گذارم تا ايران بتواند بهترين كرسي‌ها را در مجامع بين‌المللي به دست آورد. خوشحالم كه با تلاش‌هاي مسئولان ورزش ايران در اجلاسي بسيار وسيعي شركت كرده‌ايم و از اين بابت بسيار خرسندم. 

شيخ‌احمد در خصوص حمايت شوراي المپيك آسيا درباره حجاب گفت: در اين خصوص بايد بگويم كه پس از 22 سال بسيار خوشحال هستم كه فعاليت بانوان با حجاب در بازي‌هاي آسيايي، المپيك، تابستاني و زمستاني را مي‌بينم. نه تنها حضور آنها بلكه كسب مدال نيز بسيار ارزشمند است. ورزش بانوان در كشورهاي اسلامي و به خصوص ايران پيشرفت خوب و مباركي داشته و ما نيز در تلاش هستيم كه مشكل حضور با حجاب ورزشكاران زن ايراني و مسلمان، در ورزش‌هايي كه حضور دارند حل شود. 
ارسال نظرات