خطبه مقام معظم رهبری جریان را کاملاً شفاف ساخت و حجت را برهمه تمام کرد
کد خبر: ۸۵۲۹۳۰۴
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
رهبری چشم بیدار انقلاب و نظام اسلامی است/ بعضی از خواص نون به نرخ روز خور بودند
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور در گفتگو با بسیج در خصوص خطبه تاریخی مقام معظم رهبری در سال 88 به عوامل فتنه اشاره کرد و گفت : عوامل فتنه 88 به چهار دسته تقسیم می شود.

وی افزود : دسته اول آن هایی بودند که در نظام سلطه و استکبار به فکر براندازی جمهوری اسلامی بودند و با تشکیل  انقلاب های رنگین به میدان آمدند و با تمام وجود شروع به فعالیت علیه نظام کردند که دراین میان شاهد این موضوع بودیم که رسانه های مختلف شبکه های اجتماعی ، فضای مجازی ، محیط سایبری و اینترنت را تماماً به جهت پشتیبانی از سران فتنه در اختیار گرفتند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه به دومین دسته از عوامل فتنه اشاره کرد و گفت : گروه دوم کسانی بودند که به هر قیمتی به دنبال قدرت بوده و نظام سلطه نیز از آن ها در جهت به خدمت درآوردن شان علیه نظام اسلامی استفاده کردند، همچون سران فتنه که محدود در دو نفر کاندیدای معلوم الحال نمی شد بلکه اشخاص دیگری هم در جمع آن ها آتش بیار معرکه بودند و در جهت هدایت فتنه فعالیت کردند.

وی از عوامل و نوچه ها به عنوان لایه سوم یاد کرد و گفت : این دسته شامل نوچه و عواملی بودند که دانسته در مسیر فتنه فعالیت می کردند که در این میان بعضی از مطبوعات ، چهره های شاخص از ساواک تا عوامل سلطنت طلب و ضد انقلاب و هرکسی که به هر نحوی با نظام اسلامی خرده حسابی داشت به میدان آمد.

حجت الاسلام ذوالنور در ادامه در خصوص دسته چهارم عوامل فتنه گفت : دسته چهارم بخشی از مردم را شامل می شود که عمق لازم بصیرتی را در جهت فتنه نداشتند و فریب این موضوعات را خوردند که تحریک احساسی شده بوند.

وی تصریح کرد : در حقیقت غیر شفاف بودن بسیاری از مواردی که خواص به آن ها اشاره می کردند از جمله عواملی بودکه موجب تحریک جو در آن زمان می شد چرا که بعضی از خواص نون به نرخ روز خور بودند و سعی می کردند هزینه ای را برای پایداری این نظام نپردازند.

این کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به خطبه مقام معظم رهبری بیان کرد : در حقیقت خطبه مقام معظم رهبری جریان و فضای غبارگرفته را کاملاً شفاف ساخت و حجت را برهمه تمام کرد چراکه مقام معظم رهبری به عنوان چشم بیدار انقلاب و نظام اسلامی و کسی که در جایگاه برج مراقبت نظام قرار دارد ، دستهای آلوده را می بیند و خودی و غیر خودی را از هم تشخیص می دهد.

وی افزود : رهبری جهت ها و حرکت ها را رصد می کند و وقتی به عنوان ولی امر مسلمین و سکان دار انقلاب حجت را تمام کرد دیگر بر کسی قابل قبول نیست که خلاف آن مسیر حرکت کند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان گفت : مهمترین چرخشی که در سران فتنه به وجود آمد خطبه مقام معظم رهبری بودکه از همان ابتدا موضوع را مدیریت کرد و اگر در بحث مدیریت بحران و در حقیقت تحلیل محتوایی فتنه و مدیریت آن در سال 88 را بررسی کنیم باید بگوییم ممتازترین نقش را مقام معظم رهبری ایفا نمودند و اگر نقش ایشان نبود چیزی کمتر از براندازی نظام اسلامی اتفاق نمی افتاد.


ارسال نظرات