مدیر عامل شرکت آبفا لرستان خبر داد:

بهره برداری از فاز اول پروژه آبرسانی کاکارضا به خرم آباد در هفته دولت/لرستان جزء استانهای پرتنش آبی قرار گرفت

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان از به بهره برداری رسیدن فاز اول پروژه آبرسانی کاکارضا به خرم آباد در هفته دولت خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۰۸۱۹
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، کرموند در نشست خبری که در محل شرکت آبفا لرستان برگزار شد، پروژه آبرسانی خرم آباد به عنوان بزرگترین پروژه آبرسانی استان با 90 درصد پیشرت فیزیکی توسط قرارگاه خاتم الانبیاء در دست ساخت است و با این حال امیدواریم که این پروژه تا هفته دولت و نهایتا تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه خرم آباد از ثبات آبی برخوردار می شود افزود: تسریع در احداث پروژه آبرسانی کاکارضا به خرم آباد مورد تاکید استاندار و سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان گفت: با وجود اینکه قرارگاه بابت اجرای پروژه آبرسانی کاکارضا به خرم آباد 30 میلیارد تومان طلب دارد؛ اما کار به خوبی در حال پیشرفت است و با این حال قرارگاه از این حیث کمک فوالعاده ای به ما کرده است.

کرموند در ادامه به نامگذاری هفته اول تیرماه به نام هفته صرفه جویی در آب اشاره کرد و افزود: در هفته صرفه جویی از آب برنامه هایی را تدوین و اجرا خواهیم کرد که مردم از نعمت آب به خوبی بهره مند شوند.

وی افزود: از رسانه ها به عنوان نخبگان جامعه می خواهیم که نقش مبلغ آب را بر عهده بگیرند و ما را در رسیدن به اهدافی که هدف از اجرای آنها تامین رفاه مردم  است کمک کنند.

مدیر عامل شرکت آبفا لرستان با اشاره به اینکه امروز تامین آب شرب به عنوان یک مساله جهانی در خاورمیانه به یک چالش تبدیل شده و در کشور ما نیز به عنوان یک کشور خشک و نیمه خشک نمود یافته است گفت: لرستان همواره جزء استانهای پرآب بوده است اما متاسفانه در حال حاضر در کنار تمام محرومیت هایی که داریم جزء استانهای دارای تنش آبی کشور نیز قار گرفته ایم.

کرموند با بیان اینکه تنش آبی در نقاط مختلف اسان دارای شدت و ضعف است اضافه کرد: کل شهرستان رومشکان و چغابل به عنوان مرکز این شهرستان با یک تنش آبی خاص مواجه است و با این حال ما نسبت به این قضیه نگران هستیم.

وی بیان کرد: البته تا این لحظه با مدیریت اوضاع به گونه ای عمل شده است که مردم دچار مشکل نشوند؛ از این رو  امیدواریم که رومشکان در این زمینه الگو شود.

مدیر عامل شرکت آبفا لرستان با بیان اینکه در کوهدشت نیز با مدیریت مشکل هنوز وارد بحران آبی نشده ایم گفت: در سپیدشت و معمولان با تعریف دیگری از بحران آب یعنی تغییر کیفیت منابع آبی مواجه هستیم؛ اما در این نقاط نیز با تغییر منابع اجازه ورود به بحران را نداده ایم.

کرموند تصریح کرد: در پلدختر نیز به عنوان یک شهر گرم اجازه ندادیم که این شهر وارد بحران آبی شود.

وی با تاکید بر اینکه بدون همدلی و هماهنگی با مردم امکان مدیریت چالش ها در بحث تامین آب شرب را امکانپذیر نیست اضافه کرد: مردم همیشه در بحران ها نقش کلیدی داشتند و این بار هم در رویارویی با مساله کم آبی نشان می دهند که مردم روزهای سخت هستند.

 مدیر عامل شرکت آبفا لرستان با بیان اینکه فرهنگ سازی در زمینه صرفه جویی در مصرف آب را از طریق تبلیغات شروع کرده ایم گفت: مردم با مصرف بهینه آب نه تنها می توانند نیازهای خود را به خوبی رفع کنند؛ بلکه با کمک به اقتصاد خانواده در حفظ آب شرب نقش ایفاء کنند.

کروموند از تهیه تجهیزات کاهنده آب خبر داد و افزود: به مشترکانی که مصارف آب آنها بالا است آموزش مصرف بهینه آب ارائه می شود چه بسا این مشرکین از نحوه مصرف بهینه آب آگاهی لازم را نداشته باشند.

وی با بیان اینکه بیشرین مصرف آب مربوط به مشرکین خانگی است بیان کرد: کولرهای آبی دارای لوله های آب رسانی معیوب، استحمام نامناسب و استفاده از ماشین لباسشویی نقش به سزایی را در افزایش مصرف آب دارند.

مدیر عامل شرکت آبفا لرستان گفت: بر اساس گراف های سیسم تله متری شرکت آبفای استان مینیمم مصرف آب در استان بین ساعات سه تا چهار صبح و ماکزیمم مصرف بین ساعات 9 تا 10 صبح است و این زمان جزء ساعاتی است که مردان در بیرون از خانه و در محل کار خود هستند و زنان در منازل حضور دارند و با این حال زمانی که زنان در منازل هستند در قله مصرف آب قرار داریم.

کرموند با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 110 میلیون متر مکعب در استان تولید و برای کمتر از 80 میلیون متر مکعب آن قبض صادر شده است اضافه کرد: 30 درصد آب تولید شده در استان بدون بی درآمد بوده است.

وی در ادامه به طلب 25 میلیارد تومانی این شرکت از مشترکان آب شرب و طلب پنج میلیارد تومانی بابت حق انشعاب اشاره کرد و افزود: بیشترین طلب مربوط به بخش خانگی است؛ البته طلب هایی را از ادارات نیز داریم.

مدیر عامل شرکت آبفا لرستان از تصمیم این شرکت برای وصول طلب های خود از مشرکین بدهکار خبر داد و اضافه کرد: هدف ما این است که در گام اول نصف این بدهی را وصول کنیم و به همین منظور کار را ابتدا از مشرکینی که میزان بدهی آنها بالا است شروع کرده ایم و در مراحل بعد نیز به سراغ دیگر مشرکین بدهکار خواهیم رفت.

کرموند بر ضرورت آبیاری فضای سبز استان با استفاده از آب غیر شرب تاکید کرد و افزود: در ارتباط با آبیاری فضای سبز سیاست بر آبیاری با استفاده از آب غیر شرب است و به همین منظور مقدمات کار با واگذاری چاههای آب شربی که دیگر آب شرب نیستند به شهرداری در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: اگر وضعیت آب شرب با بحران مواجه شود قطعا آب شرب مورد استفاده در فضای سبز استان را قطع می کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار