نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: اقتصاد ایران به دست کسانی افتاده است که فاقد عقل معیشتی هستند.
کد خبر: ۸۵۳۲۳۱۵
|
۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در همایش روز ملی اصناف در خرم آباد، گفت: یکی از چالش های کشور این است که بخش اقصادی و اصناف ما به است کسانی افتاده که از عقل معیشتی و اقتصادی برخوردار نیستند؛ از این رو ضرورت دارد که اقتصاد و اصناف به دست کسانی سپرده شوند که دارای عقل اقتصادی و معیشتی هستند.

وی با بیان اینکه یک بازاری باید از عقل معیشتی برخوردار باشد وگرنه آسیب می بییند افزود: اگر عقل معیشتی وجود داشته باشد آن وقت بازار سالم و کسب حلال خواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه تمام دستورات دین به دو بخش عبادات و معاملات تقسیم بندی شده است گفت: از خداوند برای بازاریان عدالت و انصاف طلب شده است.

میرعمادی اظهار کرد: رشد و پیشرفت ما به معاملات بستگی دارد؛ از این رو اگر بازار در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد همه چیز بر وفق مراد خواهد بود و در واقع اثرات کسب حلال به دیگر ابعاد زندگی فردی و اجتماعی سرایت می کند.

وی با بیان اینکه تاریخ بازار به ویژه تاریخ بازار ایران اسلامی تاریخی درخشان و سربلند است تصریح کرد: اهمیت بازار به اشخاص مورد اطمینان و اعتماد است و در واقع  این افراد ستون فقرات بازار را تشکیل می دهند و اگر از تعداد آنها کم شود ستون فقرات بازار آسیب می بیند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه قشر متدین بازار را باید مورد توجه قرار دهیم گفت: بازارایان بیش از هر قشری نسبت به نظام و انقلاب و رهبری احساس مسئولیت می کنند و در حقیقت پشتوانه نظام هستند.

میرعمادی با اشاره به اینکه رژیم شاهنشاهی علی رغم اینکه توانسته بود همه جا را تحت کنترل خود را درآورد در کنترل بازار ناکام بود اضافه کرد: در جنگ بازاریان جبهه را اداره کردند و امروز هم مهمترین پشتیبان نظام، انقلاب و ولایت بازاریان هستند و به همین دلیل رهبری نیز ارتباط ویژه ای با برخی از بازاریان دارد.

وی با بیان اینکه اساس اقتصاد مقاومتی درون زایی است و اصناف نیز در این مهم نقش به سزایی دارند اظهار کرد: بازار رکن تحقق اقتصاد مقاومتی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه انتظار داریم اتاق اصناف ایران نسبت به برنامه ریزی و سیاست گذاری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اقدام کند گفت: رونق بازار می تواند موجب گردش سرمایه و افزایش تولید که از ارکان اقتصاد مقاومتی هستند، شود.

ارسال نظرات