یک متخصص زیبایی برنزه کردن پوست را بسیار خطرناک دانست و گفت: قرار گرفتن در برابر نور آفتاب به طور مستقیم احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۸۵۳۴۰۳۷
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر احمد قنبری برنزه کردن پوست در تابستان را اشتباهی بزرگ دانست و افزود: جوانان به خصوص خانم‌ها در تابستان برای این‌که رنگ پوست خود را تغییر دهند و به اصطلاح برنزه شوند در معرض نور آفتاب قرار می گیرند که این از دید ما پزشکان بسیار خطرناک است و ریسک ابتلا به سرطان را به وجود بالا می‌برد.

وی به استفاده کرم‌های ضد آفتاب در تابستان اشاره کرد و افزود: مهمترین توصیه پزشکان برای محافظت از پوست در فصل تابستان، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب است، متاسفانه بیشتر افراد فکر میکنند هر چه قدر spf کرم بالاتر باشد بهتر است در حالی که کرم با spf 20 هم بسیار مفید است.

این متخصص زیبایی توصیه کرد: بهتر است پیش از تهیه هر گونه ضد آفتاب به متخصص پوست و مو مراجعه و با تجویز پزشک این محصولات تهیه و استفاده شود.

قنبری ادامه داد: علاوه بر استفاده از کرم‌های ضد آفتاب، باید حفاظت فیزیکی هم از پوست انجام شود، بهتر است در فصل تابستان لباس آستین کوتاه استفاده نشود، دستکش، کلاه لبه‌دار و عنیک آفتابی برای محافظت از اعضایی که در معرض مستقیم نورآفتاب هستند استفاده شود.

وی با اشاره به تاثیر نور آفتاب برخی ساعات در طول روز تاکید کرد: ساعت 10 صبح تا پنج بعدازظهر به علت 10 برابر شدن یووی نور خورشید توصیه می‌کنیم و افراد تا آنجایی که می‌توانند در معرض نور آفتاب تابستانه قرار نگیرند.

قنبری افزود: به دلیل این‌که بدن در تابستان بیش از حد عرق می‌کند شستشوی به موقع بدن با شوینده‌های مناسب را توصیه می‌کنیم، زیرا عرق کردن و ماندگاری آن یکی از عاملان جوش است.
ارسال نظرات