خبرهای داغ:
به مناسبت شب میلاد امام حسن مجتبی(ع)؛
مراسم شب شعر رمضان به مناسبت شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) و به همت سازمان بسیج هنرمندان استان همدان در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان همدان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۳۵۶۶۵
|
۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مراسم شب شعر رمضان به مناسبت شب میلاد کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع) با حضور مدیرکل و مدیر ادراه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستان، مسئول سازمان بسیج مداحان، رئیس حوزه هنری، مسئولان انجمن های هنری و ادبی بسیج هنرمندان و شاعران جوان و پیشکسوتان انجمن‌های ادبی شهر همدان و شهرستان‌های بهار، رزن، کبودر اهنگ و فامنین برگزار شد.

در این مراسم 25 تن از شاعران، اشعار آئینی خود را با موضوعات مدح و منقبت امام حسن(ع)، مدح و ثنای امام رضا(ع)، انتظار موعود، شهادت حضرت علی(ع)، راز و نیاز با خدا و فیوضات ماه مبارک رمضان در حضور آیت‌الله محمدی امام جمعه همدان قرائت کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با ابراز خرسندی از برگزاری این محفل با اشاره به جایگاه و فضیلت شعر نسبت به سایر هنرها اظهار داشت: در چند دهه گذشته در کشور ما بر اثر ضعف فرهنگی نه تنها از شعر به عنوان یک هنر یاد نمی‌شد بلکه صحبت از آن و خواندن شعر مذموم تلقی می‌شد.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی افزود: با نگاهی گذرا به تاریخ این رشته هنری متوجه می‌شویم که بسیاری از ائمه معصوم(ع) از جمله امیرالمؤمنین علی(ع) دیوان شعر داشته و دارند.

وی با بیان اینکه تأثیر ادبیات و کلام را بر روح و روان انسان نمی‌توان انکار کردف بیان داشت: شعر والاترین نوع ادبیات است که می‌تواند در حد سحر، مخاطب را منقلب کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان افزود: انتظار می رود که شاعران با وقوف به این ویژگی شعر، توان هنری خود را وقف سرایش اشعاری کنند که به تعالی و کمال روح انسان کمک کند.

وی شعر حافظ را نمونه والای شعر ارزشی عنوان کرد و گفت: به قطع می‌توان گفت شعر حافظ تفسیر هنری- ادبی قرآن کریم است.

محمدی بیان داشت: تعدادی از اشعاری که در این محفل خوانده شد پیام‌های خوب و قابل تأملی داشت و بسیاری دیگر به مصداقِ جمله ی اَحسَنُهُ اَکذَبُهُ( بهترینِ آن، دروغترینِ آن است) سرشار از تخیلات شاعرانه بود اما شاعر باید دقت داشته باشد که در استفاده از عنصر خیال، زیاده‌روی نکند چراکه در این صورت شعر او از یک اثر هنری به اثری تصنعی و غیر قابل پذیرش تنزل پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شعر حافظ می تواند بهترین راهنمای شاعران برای آفرینش شعری اصیل باشد، گفت: امید است این جلسات به صورت مستمر برگزار شود.

رسول کرمی مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان نیز در ادامه با تشکر از ارگانهای فرهنگی استان از قبیل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستان، دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان، سازمان بسیج مداحان و حوزه هنری گفت: این جلسه یک حرکت نمادین و کشوری است که همزمان با مراسم شب شعر ویژه میلاد امام حسن(ع) در بیت رهبری، در همه استان ها برگزار می‌شود و امیدواریم که خداوند متعال به ما توفیق برگزاری سالانه این جلسه را بدهد.

در پایان مراسم نیز میهمانان بر سفره ضیافت الهی افطار کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات