معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امیدواریم بتوانیم با پیگیری‌هایی که صورت می‌گیرد همایش تقدیر از فعالان عرصه اردوهای راهیان نور دانش آموزی را در نیمه اول مرداد ماه برگزار کنیم.
کد خبر: ۸۵۳۶۳۴۶
|
۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا کفاش در مراسم هماهنگی اردوهای راهیان نور اظهار داشت: این جلسه به منظور تداوم فعالیت‌ها در حوزه راهیان نور و احصاء مشکلات و موانع و تنظیم دستورالعمل سال تحصیلی آینده تشکیل شده و سعی براین است که امسال زودتر از سال گذشته دستورالعمل را به استان‌ها بدهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در موردمسائل مالی و تامین منابع اگر قرار است خانواده‌ها مشارکتی داشته باشند باید این موضوع مشخص شود تا بتوانیم در این زمینه فعالیتی چشمگیرداشته باشیم.

وی یادآور شد: پس از ماه مبارک رمضان نیز اعزام هایی رابه غرب و شمال غرب کشور خواهیم داشت و همه می دانیم که اردوهای راهیان نور از نظر پرورشی و تربیتی اثری طولانی و حیاتی از حیث نماز و اعتقادات بر روی جوانان خواهد داشت .

کفاش افزود: ارزش‌های اسلامی در اردوهای راهیان نور تحقق پیدا می‌کند و بسیاری از اهداف پرورشی و تربیتی را محقق می‌کند. همه می‌دانیم که همکاران ما در تهران، استان‌ها و مناطق با حرکتی اعتقادی و با نگاهی جدی دنبال اردوهای راهیان نور هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش یاد آور شد: تاثیرگذاری این اردوها را پس از بازگشت دانش آموزان از اردوهای راهیان نور به خوبی مشاهده می‌کنیم و والدین نیز در این موضوع تاکید دارند که دانش آموزان پس از بازگشت از اردوهای راهیان نور در انجام واجبات و برخی از مسائل اخلاقی دقیق تر شده‌‌اند.

وی گفت: باید درجهت غنای بسته‌های فرهنگی و تربیتی و دقت در کمیت و کیفیت آنها حرکت بزرگی را در این عرصه داشته باشیم البته وزارت جهاد کشاورزی در جلسه ای که داشتیم قول همکاری برای غنای بسته‌های فرهنگی به ما داد. بسته‌های فرهنگی می‌تواند بسیاری از موضوعات فرهنگی و اعتقادی در زمینه جبهه‌ها و مناطق جنگی و فرهنگ ایثار و شهادت در اختیار دانش آموزان قرار دهد.

کفاش خاطرنشان کرد: حضور همه بخش‌های مرتبط در اردوهای راهیان نور بسیار قابل ستایش است و امیدواریم کمیته تشویق به زودی تشکیل جلسه بدهد همچنین کمیته تبیین دستورالعمل سال تحصیلی 94-95 با حضور نمایندگان آموزش و پرورش، بسیج و سپاه و سایر نهادهای وابسته تا پایان تیرماه جمع آوری شود تا پس از تایید نهایی بتوانیم در نیمه دوم مرداد ماه این موضوع را به استان‌ها ابلاغ کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برای برنامه ششم توسعه ایشان تاکید زیادی به توسعه کمی و کیفی بسیج داشتند و امیدواریم بتوانیم این امر را در آموزش و پرورش نیز داشته باشیم و از نظر کمی و کیفی بسیج دانش آموزی و فرهنگیان را در آموزش و پرورش توسعه دهیم .

وی یادآور شد: همایش تقدیر از فعالان عرصه اردوی راهیان نور نیز با هماهنگی‌هایی که صورت خواهد گرفت از نیمه اول مرداد ماه با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش برگزار خواهد شد. امیدواریم کمیته تشویق تا پایان ماه مبارک رمضان نتایج را اعلام کند تا بتوانیم در نیمه اول مرداد ماه تشویق‌ها را انجام دهیم. یکی دیگر از کارهای مهم ما اعلام سیاست‌های سال آینده در این همایش است.

کفاش افزود: امیدواریم بتوانیم با افزایش مشارکت ها مشکلات مالی در زمینه اردوهای راهیان نور را حل وفصل کنیم همچنین در قویترکردن بسته‌های فرهنگی و ارتقای کیفیت آنها در غنای اردوهای راهیان نور گام‌های موثری برداریم.

ارسال نظرات