نماینده ولی فقیه در لرستان:

آبرسانی به روستاها از مصادیق عمل صالح است

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: آبرسانی به روستاها از مصادیق عمل صالح است.
کد خبر: ۸۵۳۶۵۱۸
|
۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، میرعمادی در دیدار با کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: اسلام دارای دو مولفه اساسی ایمان و عمل صالح است که آبرسانی به مناطق محروم روستایی و عشایری از مصادیق مهم عمل صالح محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بحران آب با مدیریت منابع آبی قابل جبران است در غیر این صورت در آینده با چالش جدی مواجه می شویم افزود: همت مسئولان بیشتر متوجه  شهرها است به همین دلیل آبرسانی به روستاها کمتر مورد توجه قرار گرفته است و با این حال روستاها واقعا در مذیقه شدیدی هستند.

 نماینده ولی فقیه در لرستان خواستار اهتمام آبفای شهری و روستایی برای مدیریت منابع آبی شد و گفت: این مهم بدون بسیج عمومی امکان پذیر نیست.

میرعمادی ادامه داد: اگر مردم آب بهاء خود را پرداخت نکنند و جلوی هدر رفت آب را نگیرند متولیان حوزه آب کشور نمی تواند کاری را از پیش ببرند؛ از طرفی نیز مسئولان باید نسبت به این مساله عنایت بیشتری داشته باشند و اعتبارات لازم را به این حوزه تخصیص دهند.

وی اضافه کرد: ضرورت دارد که متولیان بخش آب با برنامه ریزی و کار کارشناسی منابع آبی را مدیریت کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه اسراف در مصرف آب حرام است ولی در کنار نهر آب هم باشیم گفت: باید با استفاده از شیوه های آبرسانی پیشرفته و آبیاری قطره چکانی صرفه جویی و پرهیز از اسراف و تبذیر در مصرف آب را به یک فرهنگ تبدیل کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار