خبرهای داغ:
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفتگو با بسیج:
حجت الاسلام نعمت الهی گفت: فرهنگ عفاف و حجاب یک امر تربیتی است چرا که تربیت خانوادگی در تثبیت فرهنگ عفاف و حجاب ،در اندیشه و باور اعتقادی افراد نقش برجسته ای را ایفا می کند.
کد خبر: ۸۵۳۸۵۲۶
|
۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
حجت الاسلام علی نعمت الهی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، در گفت و گو با خبرنگار بسیج با اشاره به فرهنگ عفاف و حجاب اظهار کرد: عفاف و حجاب مسئله ای مهم است که برای آن قانونی نیز مطرح شده است و رهبر معظم انقلاب همواره بر این موضوع تاکید داشته اند.

باورهای اعتقادی جوانان در امر" حجاب" اصلاح شود

وی افزود: حجاب و عفاف یک پدیده مذهبی است که نیازمند آموزش های مداوم در خانواده ، مدرسه، دانشگاه و اجتماع است چرا که اگر باورهای اعتقادی جوانان اصلاح شود دیگر شاهد بد حجابی در جامعه نخواهیم بود.

نعمت الهی اضافه کرد: حجاب فقط برای زنان مهم و خلاصه نمی شود به دلیل اینکه در جامعه مردانی وجود دارند که به طور کمرنگ در جامعه  با لباسی نه چندان سنگین و با وقار ظاهر می شوند به بیان ساده تر، مردان نیز مانند زنان موظفند با حفظ شئونات اسلامی و به شکل صحیح در جامعه نمایان شوند.

باور حفظ حجاب، به عنوان یک "ارزش اعتقادی" در جامعه مطرح شود

این مسئول با بیان اینکه افراد بد حجاب این عمل خود را نوعی روشنگری و شیک پوشی می دانند تصریح کرد: هر چه قدر که فردی معتقد به اصول اسلامی باشد باید این موضوع را در ظاهر خود  آشکارکند به دلیل اینکه چه بسیار جوانان معتقد و پایبند به دین از روی جهالت به بد حجابی رو آورده اند.

وی بیان کرد: جوانان باید فرهنگ دینی- اسلامی را در جامعه الگو قرار داده و از آن پیروی کنند در تحقق  این امر ضروی است، همه دستگاه های متولی به صورت مستمر و هدفمند با مردم مشارکت داشته باشند.

وی  بیان کرد: فرهنگ عفاف و حجاب یک امر تربیتی است چرا که تربیت خانوادگی در تثبیت فرهنگ عفاف و حجاب ،در اندیشه و باور اعتقادی افراد نقش برجسته ای را ایفا می کند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین تاکید کرد: باور پوشش و حفظ حجاب نباید به عنوان یک اجبار اجتماعی در جامعه مطرح شود بلکه شایسته است به عنوان یک ارزش انسانی واعتقادی که فرد را از آسیب های اجتماعی باز می دارد، قلمداد شود.

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها